13. januar 2007

Norgesglass til sysaker

Disse norgesglassene har fått hver sin blokk i log cabin - teknikk på toppen. Det ligger flere lag med vatt under hvert lokk slik at de kan brukes som nåleputer.
I det ene glasset oppbevarer jeg trådsnellene mine. I det andre har jeg forskjellige blonder og bånd.
Alle stoffene er ulike.
Ideen fikk jeg fra denne flotte boka av Trine Bakke. Kjøpte den før jul gjennom Cappelens hobbyklubb. Den er full av spennende syprosjekter og nydelige interiørbilder.
Alt er grundig forklart. Mønstrene er egentlig ikke så vanskelige. Her er det de forskjellige stoffene som spiller hovedrollen.
Kunne godt tenke meg å sy et slikt teppe i blått, beige og hvitt...
Her er det enkle applikasjoner på kjøkkenhåndklær.
Anbefaler virkelig denne boken!

20 kommentarer:

  1. Åååå, for noen skjønne norgesglass, en super ide, har noen glass, så de kan gjerne få seg noen fine lokk. Mine trådsneller ligger og flyter over alt, smart å samle sånn. Har også kikket i den boken, masse flott. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  2. Så kjempelurt å bruke norgesglasa på den måten!! God ide ;o)

    SvarSlett
  3. Ja, den boka er kjempefin. Trine Bakke er også en flott jente med et oppkomme av ideer! Glassene dine ble like flotte som hennes, det må jeg si!

    SvarSlett
  4. Du är så duktig! Jättefina burkar!!

    SvarSlett
  5. Hei hei!
    Jeg har også lagd en slik!
    De er morsomme!

    Det var veldig fint med sånn lappeteknikk på!

    Kos deg resten av helga!

    Siri:)

    SvarSlett
  6. Lurt med forskjellig syting i Norgesglass, jeg har mitt i kurver. Den boka så ut til å ha mange gode ideer. Likte den applikasjonen på kjøkkenhåndklær.

    SvarSlett
  7. Kjempelurt å bruke norgesglassene slik : )

    SvarSlett
  8. What a good idea with those jars ! I think I'm going to follow your example with my large stock of buttons of many sizes and colors...
    The pictures in Lappesaker mmmm...very appealing !
    Esther

    SvarSlett
  9. Så kjempefine de ble! Har den boken selv og synes det var masse flott inspirasjon i den!!

    SvarSlett
  10. For en god ide å lage nålepute i lokket :)
    Koselige bilder og inspirerende også!
    Ønsker deg en god uke.

    SvarSlett
  11. Takk for koselig hilsen i bloggen min. Disse glassene var jo kjempesmarte, tror jeg må prøve meg på ett eller to selv jeg!

    SvarSlett
  12. Kreoline: Takk! Det er jo greit å samle alle sysakene på ett sted.

    Merete: Ja, jeg falt veldig for denne ideen jeg også da jeg så den i "Lappesaker".

    Marita BK: Ja, boka er helt topp! Kommer nok til å hente flere ideer derfra.

    Anna:Tusen takk!

    Siri: Så artig å høre at du også har laget slike!

    Hulda: Ja, det er ei fin bok. Tror jeg skal prøve meg på applikasjoner på kjøkkenhåndklær jeg også.

    Julie: Takk! Ja, hos oss er det ikke mye syltetøy i norgesglassene. Får ha sytøy oppi istedenfor vi.

    Esther: Thank you! I would really like to see your jars filled with all your buttons! That's a good idea!

    Baremona: Jeg synes også den boken er så fin! Koselig bare å sitte og se på alle de fine bildene. Fin å hente inspirasjon fra.

    Tia: Takk! ha en fin uke du også!

    Lappemor: Så hyggelig at du ville titte innom bloggen min også! Jeg har akkurat vært inne hos deg og sett på det flotte gardinstoffet du har kjøpt deg!

    SvarSlett
  13. Vilken bra idé! Jag skulle gärna ha några norgeglas! Får väl fråga svärmor när hon åker till Norge i sommar om hon kan köpa några åt mig, hon kommer nämligen ifrån Norge :-)

    Boken verkar ju jättebra!

    Ha det!

    SvarSlett
  14. Tusen takk for tipset om Amy Butler- stoffet! Skal ta en titt i den butikken snarest. Så lurt det var med de Norges-glassene. Virkelig en fin idè! PS! Godt å høre at det ikke bare er meg som misliker å kjøre bil :-)

    SvarSlett
  15. Hummmlan: Tusen takk! Håper du får tak i noen norgesglass du også! Ja, boken er flott!

    Ellie: Tusen takk! Håper du finner noen stoffer du liker hos Desiree's lappeteknikk. Amy Butler-stoffene er jo så nydelige!

    SvarSlett
  16. Så smart det var da med norgesglass til oppevaring og så med den fine nåleputa samtidig. God ide! Boken kjenner jeg ikke til, men så interessant ut.

    SvarSlett
  17. Å så lurt som det der var da Timotei....Det blir nok flere som tar etter den idèen din kan jeg tenke meg...Dekorativt og praktisk. Fint med slike gode påfunn.
    Håper at du har det fint!
    Klem.

    SvarSlett
  18. Mia: Takk! Ja, boka er kjempefin!

    Sol: Takk! Ja, jeg falt også for disse glassene. Det er jo ikke min ide da, men Trine Bakkes. Skulle gjerne vært like kreativ og iderik som henne...Håper du også har det fint, Sol og at du snart blir helt frisk igjen!

    SvarSlett
  19. Så utrolig lurt og ikke minst lekkert å bruke Norgesglass slik!

    SvarSlett