6. oktober 2007

Ny veske

Jeg har sydd en ny veske til høstferien. Hadde lyst på ei litt romslig veske med god plass til blant annet strikketøy. Jeg har ikke brukt noe mønster. Denne modellen er faktisk egenkomponert.

Mamma kjenner sikkert igjen dette stoffet med gammelrosa roser. Det kommer fra et sett med skjørt og vest som hun brukte da hun var ung...

Mulig jeg lager en liten pung til veska også. Får se hva jeg får tid til. Det er SÅ mye jeg har lyst til å sy, SÅ mange prosjekter som svirrer oppi hodet. Skulle bare ønske døgnet hadde noen flere timer...

33 kommentarer:

  1. Så fin veska ble, ei ekte høstveske, syns jeg. Artig at du har brukt stoff som moren din har hatt i skjørt.

    Jeg har det på samme måte som deg, er så mye jeg har lyst til, men tida strekker ikke til alt. Men, i helga skal jeg bare gjøre ting for meg selv, syinga til andre får jeg gjøre i ukedagene. Litt fri må man unne seg. ;)

    SvarSlett
  2. Love your bag and the pattern you used.

    SvarSlett
  3. Du är bara helt suverän på att sätta ihop tyger och färger. Väskan är helt underbar. I love it!
    Nu blev jag inspirerad att sy en väska också.

    SvarSlett
  4. Denne veska ble nydelig,fin mix av farger og ekstra moro at du har brukt mammas sett. Flink er du!

    SvarSlett
  5. Den ble skikkelig fin, stilig fasong:)))

    SvarSlett
  6. Flott veske! Artig med gjenbruk av stoffer. Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  7. Dt var en flott veske..

    SvarSlett
  8. Så lekker og så morsomt med gjenbruk! Flott design og form, en vesketype man bare må ha.

    SvarSlett
  9. For en nydelig veske!!!
    Likte veldig godt fargene og stoffene du har valgt :D :D

    SvarSlett
  10. Takk for kommentar.Du syr masse flott, mye å bli inspirert av. God søndag.

    SvarSlett
  11. Denne var kjempefin. En veldig fin fargekombinasjon!

    SvarSlett
  12. Kjempestilig veske du har sydd deg. Ja du får det liksom til du..
    Artig med stoffet som din mor har brukt i skjørtet..

    Ha fortsatt en flott søndag videre!!!

    SvarSlett
  13. Det var da en kjempefin veske du har sydd deg. Likte godt både mønsteret og stoffene, ikke minst det at du har "gjenbrukt" stoff. Har så sansen for det (jeg drømmer stadig om å gjenbuke stoff, men foreløpig har det ikke blitt så mye annet enn min kjæres skjorter, olabukser og så kjøkkenhåndklær. Og selvfølgelig gamle blonder og monogrammer da...)

    SvarSlett
  14. Så flott og fargerik veske du har sydd!! genialt å bruke opp restar o.l til slike prosjekt. Artig at du har brukt stoff frå skjørt som mor di har hatt for lenge sidan :o) Nyt resten av søndagen!!

    SvarSlett
  15. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  16. Hei.
    For noen fantastiske dukkeklær du lager. Kjempefine var de.
    Morsomt å lese om papirdukkene dine. Jeg hadde også mange papirdukker da jeg vae lita, men vi laget klær til dem selv. Vi tegnet av hverandres dukker, og laget stor garderobe til alle sammen. Vi brukte masse tid på dette, så vi var jo egentlig ganske kreative...

    SvarSlett
  17. Utrolig flott veske!
    Liker så godt fargene... :-)

    SvarSlett
  18. Kjempelekker veske! Og artig med sånn gjenbruk av stoff da :o)

    SvarSlett
  19. Veska di ser veldig fin og praktisk ut!

    SvarSlett
  20. Så fin den ble! Å koselig at du har brukt gamle stoffer:) Mammaen din må nok kansje få låne den litt av og til (av nostalgiske årsaker;)) Gjenbruk på en så fin måte er helt supert!
    Ønsker deg en fin mandag!
    Klem:)

    SvarSlett
  21. JA det var ei fin høstferieveske. Har vært i Tallinn i helga, der var jeg hos ei dame som satt og sydde lappetepper. Jeg så på et teppe i med Log Cabin med bare linstoffer i beige...kostet bare 3500 EEK, dvs 1750 norske kroner. Utrolig billig for det store teppet. Men jeg kjøpte det ikke da... Ha ei fin uke... og lykke til med ale planene du har i hødet ditt;-)

    SvarSlett
  22. Så flott veske du har sydd. Artig med gjennbruk, og flotte farger. Har tenkt på det mange ganger, at det hadde vært artig å lage et stort teppe av nære familiemedlemmers avlagte klær opp gjennom tidene. Et ordentlig minne teppe...

    SvarSlett
  23. Så morsomt at du kan bruke gammelt stoff fra tidligere klær. Hadde flere gjort som deg, hadde vi nok hatt en bedre verden. Der er det for mye bruk og kast. Du er så dyktig!

    SvarSlett
  24. Dyktige deg, veska ble kjempeflott. Du er jo flink å lage mønster selv da. Lykke til med bruken :)

    SvarSlett
  25. Heisann! Tusen takk for kommentar! Å vet du...jeg satt akkurat å skulle skrive til deg, for jeg vil dele min award med deg også:)For du har en så fin blogg!! Kopier gjerne logo fra min side om du vil ha den:)
    Ha en fin kveld:)
    Klem:)

    SvarSlett
  26. Hei Timotei
    Så fin veska di ble- du lager så mange fin ting. Kjekt å titte immom hos deg.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  27. For ei nydelig veske. Du er en mester med maskinen, Timotei.

    SvarSlett
  28. Kjempeflott veske.
    Har du lyst til å se mine vesker finner du dem på bloggen min. Noe av det første du ser er de siste veskene jag har sydd. Hvis du går bakover i tid finner du også et slideshow med vesker. Endel annet håndarbeide er det også der.
    www.pusleriet.blogspot.com

    SvarSlett
  29. Så många ideér och så lite tid... Jag håller helt med dig...några fler timmar kunde dygnet ha ;-) Jättefin väska, hoppas på att få se vad du hittar på härnäst.

    SvarSlett
  30. Hei! Denne veska likte jeg! kjempefine farger!
    Du har mye annet lekkert og her på bloggen din!

    SvarSlett
  31. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  32. Flotte stoffvesker! Jeg er veldig imponert over din evne til å sette sammen forskjellige farger og mønstre slik at vesken får en interessant helhet.

    SvarSlett