14. november 2007

Hjerter og mus

Ja, hjerter og mus hører vel julen til?
Det skal visstnok være museår i år. Får håpe at det bare er slike fredelige skapninger som disse to her som kommer i mitt hus denne vinteren...
Her ligger de og venter på at jeg skal sy klær til dem.
*
Jeg er nok ikke så dreven på disse Tilda-figurene. Synes det er veldig vanskelig å få vrengt delene, særlig til de minste figurene. Og så blir ansiktene litt merkelige og slett ikke så fine som i Tilda-bøkene. Det er derfor dere ikke ser ansiktet på den ene her. Han fikk nemlig ALTFOR store øyne og det ble IKKE pent. Men gjort er gjort. Han får vel bare være en litt storøyd liten musegutt.

Mønster til musene fant jeg i denne boken.


Og så har jeg fått sydd noen flere hjerter. Disse har fått bånd og knapper til pynt. Jeg har brukt mønsteret til "mellomstore hjerter" fra den samme Tilda-boka. Kommer nok til å sy flere slike. De er så artige å lage.

25 kommentarer:

  1. Synes musene ser søte ut ja, gir vel bare litt ekstra personlighet med store øyne som skiller seg ut?

    SvarSlett
  2. Er det ikke søtt å være litt storøyd, da? De ble iallefall oredentlig søte, disse musene! De ekte er jeg ikke fullt så begeistra for...

    SvarSlett
  3. Åee..så vakre!
    Jeg bare elsker disse Tilda tingene, men dessverre er jeg født med ca 20 tommeltotter på hver hånd når det kommer til å kunne sy ;) Men det er alltid fint da å kunne beundre andres verk.
    Tusen takk for titten.

    SvarSlett
  4. enig me deg om di musene, har sydd ei lite sjøl, den ble ikke så bra. men di store blir bedre :o)
    ansikt e alltid vanskelig å få rett.

    har ny blogg-kom innom en tur davel :o)

    SvarSlett
  5. Musene ser flotte ut, synest eg! Skal bli spanade å sjå dei med kle på og. Dei kjem nok til å skape fin julestemning i huset! Eg trur eg får satse på å sy nokre hjarter, det ser meir overkommeleg ut! Calorimetryen din blei også fin! Eg synest det er ein fin måte å få brukt restar på!

    SvarSlett
  6. Jeg syns tilda musene dine var søte jeg! Blir koselig å sette de fram til jul:)
    Hjertene var søte, veldig fint stoff det med rose-mønster:)
    Ha en super dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  7. Disse musene er jo koselige... men ikke de vi har oppe på loftet æsj... ang. øyne jeg bruker små sorte perler til øyne på musene, og på dukkene syr jeg først øyne, eller merker på med trå, deretter maler jeg på, har en del figurer med rare øyne...
    Hjertene dine var kjempesøte...

    Ha en koselig dag...

    SvarSlett
  8. So loooooooooooovely !!! Really, "chapeau" for you !

    SvarSlett
  9. Hei jeg synes du er go til det meste.Musene var fine slik,trenger de tøy?? Nydelige hjerter.Har noen klar til produksjon her sør også...

    SvarSlett
  10. Hei:)
    Jeg syns musene dine ser helt fine ut jeg. Sydde noen påskefigurer for noen år siden, og husker at jeg også hadde problemer med de minste delene.
    De hjertene er så fine, har sett at mange lager sånne. Har prøvd meg på egenkomponert mønster jeg også, og det er fort gjort og morsomt. Passer meg utmerket:)
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  11. Kjempesøte mus og hjerter. Du er veldig flink...

    SvarSlett
  12. Takk for hyggelige kommentarer i bloggen min. Søte mus du har laget. Synes de hjertene er utrolig dekorative. Det ble så pent på det fatet i tidligere innlegg.

    SvarSlett
  13. Så fine mus du har fått i hus. :) Søte hjerter også. Ønsker deg ei god helg!

    SvarSlett
  14. Så herlege mus..og heilt ufarlege å få i hus :o) hjertene du har sydd var skikkeleg søte og julete! ønsker deg ei super helg!

    SvarSlett
  15. Kjempe søte er musene dine!! Jeg lager alltid øyne med en knappenål med lite hode! Dypper en gang i maling og lager to øyne!! Lett som en plett!! Tror du klarer det flott jeg!!

    Klem Anita

    SvarSlett
  16. haha, jo men mus har jo store øyne ikke sant? Synes de ser helt skjønne ut jeg, og at de ikke er helt perfekte gir dem jo bare karakter!
    Nydelig hjerter i tillegg, blir inspirert her!

    Ha en varm og god helg,
    Aina

    SvarSlett
  17. Skjønne mus og hjerter.
    Ja begge deler høer med til julepynten ;=)
    Ønsker deg ei fin helg.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  18. Når nettene blir lange...osv. det er de blitt her hos mæ iallefall Mus med personlig sus, det er flott det! Og hjertene , flotte ! Dette blir noe å pynte til jul med! Kos dæ med før juls tida!

    SvarSlett
  19. Jeg synes musene ble kjempesøte! Alt du lager har en egen personlighet. Et mønster skal vel bare være noe å se etter : )

    SvarSlett
  20. Ja, satser heller på disse musene dine enn dem jeg har sett pile utenfor!! Slike hjerter har jeg tegnet opp og håper jeg får til å lage jeg også...
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  21. Tenk om alle mus var så søte....
    Fin uke til deg:)

    SvarSlett
  22. Synes musene dine ble rett så søte. Skjønner hva du mener likevel!! Jeg jobber også med noen Tilda figurer, og det er slett ikke greit å få alt pent...
    Synes hjertene dine ble veldig fine... Morro å lage litt jule ting!!

    Ha en fantastisk uke!!

    SvarSlett
  23. oi... no har æ vært gjennom HEILE bloggen din! bynnte bakerst og leste meg fremover... mye fint der ja! hr u no oppskrift/mønster på di fine pungene/pennalet du syr? ev bre en tegning over korsn d ser ut før du bynne å montere...

    trur æ brukte 2 tima eller no sånt inne hos deg, bare avbrutt av rabbagasta som rote... :o)

    SvarSlett
  24. Så fin hjemmeside. Utrolig mye flott å se her ! Kommer tilbake og henter mer inspirasjon jeg...

    SvarSlett