17. januar 2011

Et hekleprosjekt...

Noen håndarbeidsprosjekt tar lengre tid enn andre...
Dette teppet begynte jeg på i fjor sommer etter å ha blitt så inspirert av Strikkemor(o)s fine hekleteppe.
Hun hadde hentet inspirasjon hos Attic 24.

Hekletøyet har ligget på vent noen uker nå.
Det har vært så mye annet håndarbeid som har fristet mer.

Jeg bruker bare rester til teppet. Her er det både Sisu, Lanett og flere typer Babyull.
Jeg bare hekler i vei og kommer til å regne teppet som ferdig når det ikke er mer restegarn igjen.
Bredde og farge på stripene er helt tilfeldig, men mellom hvert fargeskift har jeg en hvit stripe.

Perfekt håndarbeid foran Tv'n dette.
Som så ofte hjemme hos oss er det en fotballkamp som ruller og går på skjermen...

27 kommentarer:

  1. Nydelig teppe i nydlige farger, dette blir flott når det er ferdig :-)

    SvarSlett
  2. Dette var veldig fint!
    Desverre ligger ikke hekling for meg, så jeg er imponert :O)
    Ha en kreativ mandag!

    SvarSlett
  3. Nydelig hekleteppe og flotte farger! Har selv et teppe på gang.. Skulle nok ha heklet et stort teppe istedet for mange små lapper..

    SvarSlett
  4. Heisann!
    Det blir et fint teppe! Fikk lyst til å hekle meg et, jeg også:) Har MASSE garn, kan egentlig ikke kalle det for restegarn, men nå må jeg bli flinkere til å bruke det jeg har!
    Men det er ikke sikkert tålmodigheten rekker, så jeg får se:)
    Håper du får en fin uke, hilsen Ellen:)

    SvarSlett
  5. Heisann ! Så flott :O)
    --Dette blir vel ferdig til sene sommerkvelder kan jeg tenke meg ;D
    Ha ei fin uke Rannveig .-------

    SvarSlett
  6. Fint teppe i nydelege fargar......når eg tenkjer meg godt om, kjem eg på at eg har eit teppeprosjekt liggande, eg òg, men det vil eg helst ikkje tenkje på nett no.
    Har meir lyst å sy...
    Ha ei fin veke!

    SvarSlett
  7. Fin måte å bruke rester på :) Teppet blir flott når det er ferdig.

    SvarSlett
  8. Smart måte å få brukt opp restegarn på. Har dessverre selv ikke helt teken på heklenålen ennå, men lar meg inspirere. :)

    SvarSlett
  9. Det var et utrolig fint teppe, herlige farger.
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  10. Dette var virkelig et nydelig teppe. Så vakre farger du har brukt. Et solskinnsteppe!

    SvarSlett
  11. Kjempefit teppe. Greit å ha slikt handarbeid framfør tv. Her i huset er det òg mykje fotball og anna sport på tv`en.Eg er ikkje so veldig interessert i det sjølv, men har alltid eit prosjekt eg kan kose meg med i staden for.
    Ha ein fin mandag.

    SvarSlett
  12. Dette blir skikkelig flott :)

    SvarSlett
  13. Så nydelig det blir!♥
    Fin måte å bruke restegarn på!

    Jeg har også et langtids-hekle prosjekt på gang, dvs. det ligger mest i ro, da...
    Jeg har vært så "lur" å starte med bestemorruter, har vel for lenge siden forstått hvor mye ekstra arbeid det mønsteret medfører, alle trådene som skal festes (det er jo mange forskjellige farger i én rute), og ikke minst når man skal sy sammen alle rutene til et teppe, kan ta motet fra hvem som helst, tenker nå jeg...
    Ditt teppe har en design som er mer i min gate, fest to tråder for hver farge, - ingen montering! =0)

    Ha en flott uke!

    Klem,
    Aud

    SvarSlett
  14. Kjempelekkert teppe!
    Det er veldig koselig å sitte med et hekle- eller strikketøy når en ser på tv, helt enig. Fingrene går liksom av seg selv da.
    Ha en fin uke!!

    SvarSlett
  15. kjempeflott..., veldig delikat med den hvite stripen mellom hvert fargeskift... :O)

    SvarSlett
  16. Dette blir nok et herlig teppe når det er ferdig. Så gøy at du bare bruker rester. :))

    SvarSlett
  17. Det er jo lurt å ha et slikt håndarbeid liggende. Da kommer alle restene til nytte. Høres lurt ut å ta hvite rader mellom fargene for å holde litt orden i det hele:)

    SvarSlett
  18. Kjempe flott teppe.....det gav inspirasjin
    ha en kreativ kveld

    Klem

    SvarSlett
  19. Så utruleg flott teppe du heklar! Imponerande!

    SvarSlett
  20. Flott teppe i nydelege fargar :)

    SvarSlett
  21. Nydelige farger. Klare og reine farger er helt topp. Lekkert teppe.
    Klem

    SvarSlett
  22. Litt av et prosjekt, men duverden så flott det blir! Nydelige farger!!!

    SvarSlett
  23. Kjempfint teppe, og så fine farger.
    Har noen bestemorruter liggende, kanskje finne de fram igjen, Blir inspirert av å se på hva andre får til

    Ha en fin uke

    SvarSlett
  24. Flott teppe du hekler !
    Likte så godt bloggen din, at jeg linker til deg i bloggen min.

    Nydelige votter du har strikket ! Og alle de fine luene !

    SvarSlett
  25. Et lite hei fra ei som ofte er innom bloggen din og finner inspirasjon..du lager så mykje fint! Har brukt dine flotte sømbeskrivelser på både poser og sminkepung:-)

    SvarSlett
  26. Parabéns pelo seu trabalho :)

    SvarSlett