12. september 2008

Litt nytt til dukken

Det er så artig å sy dukkeklær! Jeg har flere små plagg som er så godt som ferdige. Det mangler bare litt her og der. En knapp her, en borrelås der. Tråder som må festes...Selv om plaggene er små, tar de tid å lage...

Det er litt travelt for tiden. Jeg jobber i barnehage og akkurat nå er det fullt opp med årsplanarbeid, foreldremøte og foreldresamtaler. Slikt tar jo også tid...

Da er det godt å kunne koble av med litt håndarbeid foran TV'n om kveldene. Litt håndsøm eller strikking.

Og noe har jeg fått helt ferdig også, som denne pyjamasen til dukken.

Jeg har brukt et lille martine- stoff i lyseblått og hvitt. Knappene er bare til pynt for skjorten lukkes egentlig med borrelås...

Blir å få kjøpt i butikken min...

Og så har jeg sydd en bukse i smalstripet kordfløyel...

...som passer til hettegenseren jeg har vist bilde av tidligere.

Ønsker alle som titter innom en riktig GOD HELG!

9 kommentarer:

  1. Hei! Dukkeklærne er så utrolig søte og forseggjorte. Syns det lille martine stoffet er så fint. Smart med borrelås istedenfor knapphull, mye enklere for små fingre å kle på da. Flott det andre settet også.

    Kanskje du lager dukkeklær til dukkene i barnehagen også?

    Jeg jobber på sfo, har jobba litt i barnehage også, alltid mye å henge fingrene i, ja. :)

    God helg, Rannveig!

    SvarSlett
  2. Nydeleg arbeid som vanleg! Ja, det er travelt no om hausten (eg jobbar i skulen), men vi gledar oss over det fantastiske veret vi har hatt i vekevis no. Så deilig å sleppe alle regnkleda på og av heile tida med alle dei små borna.
    Ha ei fin helg du og!

    SvarSlett
  3. Dukkeklærne du syr er flotte. Synes du er flink med stoffvalg og fargersammensettning.
    Har ikke selv sydd dukkeklær, men kan tenke meg det er en tolmodighet bak disse dukkeklærne.
    Som de sier "Tolmodighet er en dyd".
    Men eg regner med du får på plass i løpet av høsten det som trenges for å gjøre dem vakre, de klærne som ligger i kurven din.

    Ha en finfin lørdag og søndag.

    SvarSlett
  4. Herlige dukkeklær.
    God helg til deg !

    SvarSlett
  5. Hallo Rannveig!

    Søte dukkeklær,mye arbeid selv om det er smått!Kjempelurt å bruke borrelås, for det er ikke alltid det er så lett for små fingre å få knappen inn i knappehullet!
    Ønsker deg god helg!
    Hilsen fra Bitte ;-)

    SvarSlett
  6. Så mye fint dukketøy du har laget... Nesten så jeg får lyst selv, og det hadde nok ikke jenta i huset hatt noe i mot!

    SvarSlett
  7. værsågod en must see award t deg!!

    SvarSlett
  8. Kjempefine dukkeklær du lager:)

    SvarSlett
  9. Alltid så morsomt å se på dukkeklærne dine! Klem

    SvarSlett