24. juni 2009

To må det være

I fjor sydde jeg en pute i rosestoffer. Det var meningen at jeg skulle sy to, men det tok sin tid før jeg fikk inspirasjon til å sy en til. Jeg har brukt de samme stoffene denne gangen også, men i stedet for kvadrater har jeg brukt rektangler.



Her ser dere begge putene sammen.


Og som vanlig har jeg brukt en gammel skjorte til bakstykke. Dette har nok vært en fin smokingskjorte en gang i tiden. Den har skjult knappelukning og fine riller i stoffet. Passer godt til min rosepute.

32 kommentarer:

  1. Jattefina kuddar!Gud vad du ar duktig!!!

    SvarSlett
  2. Aldeles nydelege puter!!!
    Roser er topp!!!!

    SvarSlett
  3. Hei ! Som vanlig fra deg !kjæmpefine puta nu i sommervarmen :0))

    SvarSlett
  4. Kuddarna är bara så underbara! Rosentygerna är ljuvliga, så mycket sommar.
    Jag är också på gång med att sy mig några kuddar med rosentyger. Har ett överkast som skulle behöva lite sällskap

    SvarSlett
  5. Nydelige stoffer, og en fantastisk god ide å bruke en gammel skjorte som bakstykke! Mulig det må hermes her neste gang jeg skal sy puter...

    SvarSlett
  6. Det vart to kjempe søte puter. Nydelige stoffer - og flott ble den bak :o)

    SvarSlett
  7. Så kjempesøte og koslege puter!

    SvarSlett
  8. Nydelige puter, og så lurt å bruke sjorte til bakstykke. det har jeg ikke tenkt på før. ;-)

    SvarSlett
  9. Kjempefine puter som gir skikkelig sommerstemning.

    SvarSlett
  10. Jeg synes absolutt at de ma være to sammen og ikke helt ens! Liker fargene og stoffene dine! Ma pröve dette med lukningen, helt utmerket idea!

    SvarSlett
  11. Veldig søt og smart med skjortelukning!

    SvarSlett
  12. For en flott pute og bakstykke, den var jo kjempesmart :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  13. Hei!
    To aldeles nydelige puter.... :O)

    SvarSlett
  14. nydelige rett og slett : )

    SvarSlett
  15. Nyyyydelige puter altså!
    Jeg elsker slike rosestoffer!
    Knappelukning var en god ide. Jeg syr alltid i glidelås, men syntes ikke jeg får det så pent til...

    SvarSlett
  16. Vakkert, vakkert. Ikke annet å si om det:)

    SvarSlett
  17. Nydelige puter i skjønne sommerfarger.

    SvarSlett
  18. Sommerlige og flotte puter. Kjempesmart med skjorter som bakstykke:-)

    SvarSlett
  19. Kjempe fine puter du har sydd! :o)

    SvarSlett
  20. De roseputene var nydelige.Den røde kanten samlet de forskjellige rosestoffene til en vakker helhet.Skjorter brukt på denne måten lærte jeg av min datter (Lappesola) for flere år siden. Men smoking- skjorte med skjult lukkekant var bare perfekt akkurat til disse putene.Det har jeg aldri brukt.Ha en fortsatt god sommer! Hilsen Toril A.

    SvarSlett
  21. Nydelige puter og flott med skjorte gjenbruk :-)
    Søtt bilde av dere, gratulerer med de 19 årenen sammen

    SvarSlett
  22. Hei. Koselig og fin blogg :-) Så flink du er med lappene og strikkepinnene. Nydelige lappetepper, så mye arbeid som ligger bak.
    Ha en fin helg !

    SvarSlett
  23. Så fantastisk vakre! Jeg blir helt inspirert til å prøve jeg. Synd jeg ikke er like god venn med symaskinen min som du tydeligvis er med din! ;-)

    Takk for tankene dine vedr StHansfeiringen...

    SvarSlett
  24. Jeg ble kjempeinspirert av putene dine. Jeg har samlet en del stoffer i de det siste for å finne farger som passer sammen - men de blir nok ikke så fine som dine - men det ble skjorter og knapper bak var en kjempelurt - takk for ideen !

    SvarSlett
  25. Heisan. Der ligger en award til deg inne på bloggen min.:)Ha en fin helg!

    SvarSlett
  26. Heihei!
    Først må jeg bar le litt av bildet under (av dere) Så stilig! Tenk at man gikk i slike digre strikkegensere, haha husker godt det:)
    Disse putene var bare lekre!!!! Og sommerlig, ikke minst!
    Må se å få samlet meg litt rose-stoff jeg også.
    I dag står det en menge blomster på trappen, de venter på å bli plantet, så i dag blir det en utedag på meg selv om ikke solen skinner akkurat... Kansje kommer den fram etterhvert, det er lov å håpe;)

    Ha en superfin søndag!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  27. Hallo i sommervarmen.

    Så mye fint du har produsert i det siste da.Når det gjelder bøker så hadde også jeg store forventninger til Øya. Men boka var bra den, men forventninga var nok litt for stor. Biens hemmelige liv..... nydelig! Har notert meg Tracy-dama. Høres ut som en bok for meg.

    Sommerklem fra meg.

    SvarSlett
  28. Å hællan dussen så flotte puter... Sitter her i solveggen med laptoppen og kikker litt og tro meg da jeg fikk enda mere fornemmelse for sommer da jeg så disse putene:D

    SvarSlett
  29. Pute i smokingskjorte er jo flott :) Nydeleg rosestoff!

    SvarSlett
  30. Så flotte de roseputene dine er?
    Jeg samler på alt mulig bare det har rosemønster..., tekstiler, kopper, lysestaker osv.
    Syr du for salg også?
    Kunne godt tenkt meg et par stykker av de med rutemøster...??

    SvarSlett
  31. Sånn herlig blogg du har! O=g ideen med skjorter som bakstykke på puter, der kjøpewr jeg øyeblikkelig! :)

    SvarSlett