8. desember 2010

Bittelitt søm...

Desemberdagene flyr av gårde. Det er mye som skal ordnes før jul, så blogging og bloggbesøk har det blitt litt dårlig med i det siste...
Det har i grunnen blitt litt dårlig med søm også, men innimellom pepperkakebakst og pakking av julegaver har jeg da fått lurt fram symaskina litt.

Jeg har sydd en liten pung av et av de fine Marimekko stoffene jeg fikk fra Arja. Pungen har sydd bunn og er akkurat passe stor til penger, mobil, kort, nøkler, sminke og alt sånt som ellers bare blir liggende å slenge nedi veska.

 Pungen er ikke quiltet, men har fått et lag med volumvliselin for at den skal holde på fasongen. Jeg hadde ikke mønster til denne, så det ble litt prøving og feiling. Glidelåset er først sydd i med maskin og etterpå for hånd på innsiden. Tror nok jeg skal gjøre det på en annen måte neste gang. Blir jeg fornøyd kan det hende det havner noen i butikken min etter hvert også.

15 kommentarer:

  1. Denne var utrolig søt, og stoffet er jo bare så lekkert :-)
    Ha en flott førjulstid!

    SvarSlett
  2. Hei.
    Den var kjempefin.
    Kjekt med slike punger til å oppbevare "løse" gjenstander i;)
    Ønsker deg en flott førjulsdag.

    SvarSlett
  3. veldig praktisk med slike punger. Ha en god førjulstid.

    SvarSlett
  4. Det er så dejligt med en lille pung til alt det løse. Jeg fik lige motioneret maskinen i går for jeg syede lige en ny dug havde købt lidt stof i Ikea.

    SvarSlett
  5. Flotte farger på stoffet:) Fin pung du har laget.

    SvarSlett
  6. Så vacker röd färg på den fina påsen!

    SvarSlett
  7. I like small bags, they are useful in so many ways.

    SvarSlett
  8. Det er noget lækkert stof, du har syet af.

    Nej, det er ikke nemt at få tid til alt det dejlige, man gerne vil.

    SvarSlett
  9. Lekkert stoff, til å bli glad av å se på :o)

    SvarSlett
  10. hei:)
    Jeg elsker MARIMEKKOstoffer!!!!!!
    De er så nydelige, og det røde var jo skikkelig fint nå til jul...ble skikkelig inspirert, så nå tror jeg sannelig æ må gå å sette meg ved symaskinen å sy en slik pung jeg også:-))
    Takk for inspirasjon!!!!!

    SvarSlett
  11. Kjempefin! :-)
    Morsomt at du prøver deg på ulike teknikker, at ikke alt trenger å quiltes.

    Aporpos dette med quilting. Ser jeg har fått med meg litt tykk platevatt fra butikken. Skulle brukes til duk. Kjipern, for nå ble ikke duken som jeg hadde tenkt.

    Hva bruker du? Jeg liker det når duken ser minst mulig ut som et teppe - altså med en innmat som bygger minst mulig. Kan man bare bruke vliseline? Kan man i så fall quite det eller må det vrangsys?

    Kanskje ikek en haug av spørsmål du trengte nå rett før jul men... ;-)

    ella

    SvarSlett
  12. Tusen takk for innføring i ulik quilteinnmat :-) Ble litt klokere!! :-)

    Da er den innmaten jeg fikk kanskje ikke feil til duk, slik at den kan brukes, men at det går mer på smak og behag.

    SvarSlett
  13. Denne var virkelig søt.
    God helg :0)

    SvarSlett
  14. Kjempesøtt stoff du har valgt. Det må man bare bli glad av :)

    SvarSlett
  15. Söt pungen.
    Allt, vad du gör, är mycket söt.
    Hälsningar från Finland!
    Arja

    SvarSlett