30. januar 2011

Fabel

Jeg har strikket et Baktusskjerf til meg selv.

Skjerfet er strikket i Fabel fra Drops Garnstudio.
Fabel er et av mine favorittgarn. Det er godt å strikke med og finnes i så mange fine fargekombinasjoner. Det er ikke så lett å få fram de riktige fargene på foto, men tror nok dette bildet i midten er riktigst...


Jeg brukte to nøster Fabel til skjerfet.
Jeg la opp tre masker på p 3,5, økte en maske i den ene siden hver fjerde omgang til  jeg hadde brukt opp et nøste. Så felte jeg en maske  for hver fjerde omgang til jeg hadde tre masker igjen.

Og her er det også Fabel på pinnene. Sokkene strikker jeg etter denne oppskriften.

17 kommentarer:

  1. Helt enig med deg i at fabel er et godt garn .-)

    SvarSlett
  2. Så fint sjal du har strikket, og fine fager på sokken...*smiler*..
    God søndag :O)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med et fabelaktig fint skjerf! :) Det så veldig behagelig ut.

    SvarSlett
  4. Skjerfet ser kjempefint ut. Det er garnet er så godt, og sokkene blir sikkert kjempefine de også:)

    SvarSlett
  5. Fint skjerf. Jeg liker godt fabel, det har fine farger og er godt å jobbe med.

    SvarSlett
  6. Utrolig flott skjerf. Aldri strikket med Fabel garn men tror jeg nå ble fristet til å prøve.
    Liker formen på Baktus skjerfene - også er de jo så enkle å strikke.

    SvarSlett
  7. Baktus cute, wonderful yarn, socks are expected to warm)))

    SvarSlett
  8. Så fint det ble,,,,,lekre fargekombinasjoner.
    Enkelt tv strikketøy,,,,slikt liker jeg.
    Ha en fin ny uke.
    Anne

    SvarSlett
  9. Hei.
    Deilig med skjerf og hjemstrikkede sokker. Og veldig koselig å ha et strikketøy. Jeg har også skjerf på strikkepinnene for tiden. Samme mønster men i alpakka ull (som vanlig!!).
    Du er så flittig. Så superfine alle de dukkeklærne du har laget:)
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  10. Lekkert skjerf! Det så godt og lunt ut! Har aldri strikket av "Fabel", men neste gang jeg er innom strikkebutikken skal jeg spør meg for - fine sokker, også! Ha en koselig søndagskveld.

    SvarSlett
  11. Flott sjal du har strikket i mine farger. ;)
    Flotte sokker også.

    SvarSlett
  12. Flott sjal i fine farger...sokkene var også kjeme fine

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  13. Fint sjal du har strikka! Eg strikka eit slikt for nokre år sidan i Fabel. Det er i brun/beigefargar. Fabel er eit godt garn, ja!

    SvarSlett
  14. Baktusskjerf er gøy å strikke! Kjempeflott farge du har brukt!!
    Sammen lestene (sokkene) du har strikket!
    klem fra Odin

    SvarSlett
  15. Jeg lærte meg å strikke Baktus fra siden din, og de to som jeg har strikket er i konstant bruk om vinteren, den ene er også av Fabel.

    SvarSlett
  16. Ja fabel er et rigtig skønt garn at strikke med. Jeg har strikket flere sprømper og tørklæder i det. Det er nogle rigtig skønne farver du har strikket i.

    SvarSlett
  17. jeg liker så godt det der skjerfet. Har laget flere etter din oppskrift. Fine sokker også. Ikke hørt om dette garnet før. Nydelig blåfarge.
    Klem

    SvarSlett