22. april 2015

Sukkertøy for øyet


Jeg har strikket babykjole, sukkertøysrosa og søt som sukkerspinn :)
 
Kjolen er strikket i Alpakka Silke, et supermykt garn laget av babyalpakka og mulberrysilke. Litt dyrt, men du verden så drøyt. Hvert nøste har 200 m så til denne kjolen brukte jeg under to nøster.
 
Kjolen lukkes med tre knapper i ryggen.
 
Garn: Alpakka Silke fra Sandnesgarn
Pinner: 2,5 og 3 
Garnforbruk: 2 nøster (brukte 80g)
Oppskrift: "Smårollinger 1504 " fra Sandnesgarn
Størrelse: 3-6 mnd

10 kommentarer:

  1. Så fin og søt denne var :)

    SvarSlett
  2. Kjempe fin. Jeg strikket denne kjolen for noen år siden jeg også. Takk for at du fikk meg til å huske oppskriften.

    SvarSlett
  3. Ååååå, den var søt og fin!
    Nydelig garn du har brukt.

    SvarSlett
  4. Hvor er den da sød.

    SvarSlett
  5. Ja, som sukkerspinn. Nyyyydeleg kjole! ♥

    SvarSlett
  6. Nydelig! Det garnet er herlig. Jeg holder på med genser til meg selv i det garnet. Blir nok en favoritt :) god helg til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett