2. september 2015

Ingridsjal

Dette sjalet strikket jeg ferdig i går og i dag var det så fint vær at det kunne få bli med ut på balkongen for fotografering :)
Sjalet heter Ingridsjal og oppskriften er fra marionRdesign. Marion har en kjempefin nettbutikk med oppskrifter og garn og hun strikker så flotte luer! Må prøve meg på en lueoppskrift neste gang tror jeg.
Jeg strikket sjalet i AlpakkaSilke fra Sandnesgarn. Jeg strikket på p nr 3 og det gikk med i underkant av tre nøster. Sjalet er superlett og mykt, men jeg synes det er vanskelig å strikke pene riller med dette garnet. Det blir litt ujevnt, så neste gang kommer jeg nok til å velge et annet garn.
 
 
Garn: AlpakkaSilke fra Sandnesgarn 
Pinner: 3
Garnforbruk: ca 150g
Oppskrift: Ingridsjal fra marionRdesign


11 kommentarer:

  1. Så enkelt og fint😊

    SvarSlett
  2. Kjempeflott! Og så kjente jeg på temperaturen hjemme i morges at høsten virkelig er kommet nå, så den kommer nok veldig godt med! :)

    SvarSlett
  3. Sjalet er kjempefint! Flott med fletten midt i, og en skikkelig knallfarge.

    SvarSlett
  4. Nydelig sjal i ein nydelig farge. Klem

    SvarSlett
  5. Dette likte eg godt!

    SvarSlett
  6. Å, så fint. Det ser veldig mjukt og godt ut!

    SvarSlett
  7. Flott sjal! Det ser så lett og godt ut, og det må det jo være når det bare har gått med to nøster. Jeg startet på et babyteppe i riller med dette garnet, på p 3,5. Blir ikke fornøyd med strikkingen, så tror nøstene skal bli til noe annet. Tar med meg tipset om dette sjalet :)

    SvarSlett
  8. Hvor er det smukt.

    SvarSlett