7. mai 2017

Rydder, syr og lager mønster :)


Jeg rydder på syrommet og da blir det seende slik ut på stua! Må jo ha litt plass å legge alt utover på for å få oversikten :) Nå går jeg gjennom alle "veskestoffene" mine. Dette er kraftige bomullsstoffer som jeg ikke kan bruke i vanlig lappeteknikk. Disse egner seg best til vesker, etui, mapper og sånt. Jeg klipper til de stykkene som er store nok til å sy nettbrettetui av...

...og resten går i søppelkurven.

Det er slike etui jeg tenkte å sy noen flere av. Her har jeg laget en collage av etui jeg har laget tidligere. Jeg begynte å sy slike da jeg fikk nettbrett i gave for noen år siden. Det er et sånt mininettbrett som jeg kan ha med i veska. Fant fort ut at jeg måtte ha et etui som beskyttet skjermen og kom fram til denne løsningen.
Og midt oppi all denne opprydningen kom jeg på at jeg ville lage mønster på slike etui. Jeg brukte hele gårsdagen på dette prosjektet, så rydding av syrom ble satt litt på vent for å si det sånn...

Mønsteret blir å få kjøpt i Eplabutikken min. Eller ved å sende en mail til meg på rannholt@gmail.com, så tar jeg kontakt. (Jeg tar 60,- pr mønster og du kan gjerne betale med vipps)

Nå må jeg bare fortsette å rydde syrom. Er jeg heldig rekker jeg å sy litt også før helgen er over :) 



7 kommentarer:

  1. TOLL wie man RESTE verwerten kann

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    SvarSlett
  2. Så smart å kaste restene, jeg er fæl til å gjemme på alt. Mappene eller pungene var kjempe fine.

    SvarSlett
  3. Kjempefine og praktiske etuier! :) Godt å få ryddet litt. Jeg gjemmer på alt. Synes det var synd med bitene du kastet i søpla, men jeg forstår deg. :) Er ferdig med å sy det første handlenettet etter mønsteret jeg kjøpte av deg. Ble kjempefornøyd!
    Ha en god kveld! :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine etuier! Og så flink du var som klarte å kaste restene av stoffene :)

    SvarSlett
  5. Hei!

    Sitter og ser på bloggen din og alle de bittesmå, nydelige vottene du har strikket. Ser ut som du har strikket dem på pinner nr. 2,5 og 3 når du strikker i Smart og garn med den tykkelsen, og på pinner 3 og 3,5 når du strikker i Sterk. Stemmer det? Antar det i så fall er fordi Sterk er litt tynnere enn f.eks. Smart?

    Mvh Line Kristine J. Kvam

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det stemmer Line Kristine :)
      Sterk og Smart har egentlig samme tykkelse, men jeg synes vottene blir finest når jeg bruker pinne nr 3 i Smart og 3,5 i Sterk. Da får jeg også en strikkefasthet på 22m på 10cm.

      Slett
    2. Skjønner. Takk for svar :)

      Slett