15. februar 2018

Stripevotten - ny oppskrift



Det er artig å strikke votter og spennende med toving! Jeg har strikket utallige par med dame og herrevotter, som regel strikket i Vams, Fritidsgarn eller dobbel finull eller Pt2. Så begynte jeg å få spørsmål om jeg ikke kunne strikke slike i barnestørrelser også. Jeg synes egentlig ikke at så tykt ullgarn egner seg til de minste størrelsene. Vottene blir fort litt harde, kompakte og lite føyelige for en liten barnehånd. 
Så begynte jeg å prøve meg litt fram med en tråd finullgarn og pinner nr 4 og kom til slutt fram til en modell jeg likte. De to parene i blått over her var de første jeg strikket. Vottene blir myke, lette og akkurat passe tykke. De er fine å bruke inni regnvotter eller vindvotter og de er fine som sovevotter når den lille skal sove ute i barnehagen.

De neste parene fikk striper :) 
Jeg liker å strikke striper. Det ser pent ut, jeg får brukt opp masse restegarn og det er enklere å telle omganger og vite hvor langt jeg har kommet på votten.

Disse i rosa og grått er strikket i str 1-2 år og 3-5 år.

Røde og hvite votter i den minste størrelsen.

Oppskrift ble det også!
Min første kjøpestrikkeoppskrift :) Det er oppskrift på votter i tre størrelser: 1-2 år, 3-5 år og 6-8 år.
Jeg selger oppskriften i eplabutikken min.


4 kommentarer:

  1. De ble jo så fine😊 votter til små hender er vanskelig som du også skriver. De skal jo bevege hendene disse små også. Så, bra jobbet med å utvikle mønster😊 hilsen Ann- Mari

    SvarSlett
  2. Kjempefine votter, det er gøy å tove, særlig når resultatet blir så fint!

    SvarSlett
  3. Hei. Jeg vil gjerne kjøpe en slik oppskrift. Er det like greit for deg om jeg vippser penger? Mvh Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går fint ja :) Bare vipps 40,- til 99 23 47 25 så sender jeg mønsteret til deg.

      Slett