2. mai 2020

Grytekluter

Jeg har en hel kurv full av restebiter etter lukkekanter, alle på 1,5"
Jeg satte meg ned med alle de grønne bitene og puslet de sammen til lengder på 9,5". Sydde 9 lengder sammen, quiltet, renskjærte, sydde på lukkekant og vipps så hadde jeg et par grytekluter. 💚

Gryteklutene ble ikke helt like, men jeg har brukt de samme stoffene i begge, så da hører de jo sammen likevel 😊

Her har jeg brukt en helt ny måte å sy hempene på, i alle fall for meg. Jeg så denne løsningen på et par grytekluter i butikk en gang og tenkte at det måtte jeg bare prøve en gang.

Så ble det et par i sort og beige også 😊

Disse er også ulike, men passer sammen likevel.


Det er første gang jeg syr på lukkekanten med maskin. Jeg har tviholdt på at lukkekant skal sys på for hånd, men denne gangen fikk jeg så lyst til å prøve med maskin og det fungerte faktisk!

Dert er jo ganske enkelt å sy slike, men jeg tenkte jeg kunne lage en liten syveiledning her på bloggen hvis noen kunne være interessert i det 😊 Neste par blir i blått tror jeg. Skal prøve å få tatt noen underveisbilder og forklare litt mer da.


1 kommentar: