7. februar 2009

Wham bam thank you lamb

"Wham bam thank you lamb" er det artige navnet på denne halsen. Den passer fint til de grønne vottene mine som jeg strikket for et par år siden.

Oppskriften på halsen fant jeg her.

Jeg la opp 25 masker med eskimo på pinner nr 6. Strikket opp to nøster før jeg felte av.

Til slutt sydde jeg på en stor treknapp til pynt. Jeg har flere slike knapper som en gang har vært festet til en yndlingsjakke som jeg slet ut for omtrent 10 år siden. Jakken måtte kastes, men knappene tok jeg vare på. Jeg visste jo at jeg kom til å få bruk for dem en dag...

15 kommentarer:

  1. Kjempestililg hals! Så varm og god ut. :)

    SvarSlett
  2. De er så deilige disse halsene. Har opp til flere stykker. Ha ei riktig fin helg.

    SvarSlett
  3. Lur ide til meg så ikke strikker så mye:-)
    Ha en fin og kreativ helg og fin morsdag:-))

    SvarSlett
  4. Flott halos i flott farge!
    Vottene så veldig gode ut de også!

    Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

    xoxo

    SvarSlett
  5. Hei!Så mye flott du strikker for tiden.Ha en fin lørdagskveld.
    Linda :))

    SvarSlett
  6. Så flott hals du har strikket. Så fint at knappen kom til nytte igjen :) Har sett mange sånne halser rundt omkring, men har ikke selv kommet så langt at jeg har fått strikket en...

    Holder selv på med prematur luer og siste arm på genseren min. Har
    "1000" tråder og feste men jeg blir nok ferdig en dag.

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  7. Huff - rota det til da jeg skulle skrive avsender ( forrige kommentar )...

    Aid

    SvarSlett
  8. Se det ja. Da ble det en slik deilig hals på deg og. Jeg har også strikket et par. Likte godt Baktus skjerfet ditt. Har ikke prøvd meg på det, men nå ble jeg fristet. Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  9. Så fine halser og skjerf du har laget! Strikket ett par votter iløpet av helgen jeg, så langt, heldig du som fikk en sånn fin pakke! KOs deg fortsatt! klem!

    SvarSlett
  10. stilig...morro disse halsene... så flink du er til å skape? kommer innom igjen

    SvarSlett
  11. Kjempetøff hals. Jeg bruker sånne mye om vinteren, kanskje jeg skulle prøve meg på den oppskrifta??

    Takk for at du viser oss:)

    SvarSlett
  12. Kjempefin hals, og så er den jo så lett å lage. Synes forøvrig at du har en flott blogg! Jeg er selv helt fersk i å blogge, men ikke fersk når det gjelder håndarbeid.. Har mange av de samme interessene som deg, men har lagt lappeteknikken på hylla for flere år siden fordi det er lettere å få tid til å strikke. jeg kommer garantert på flere besøk i bloggen din!

    SvarSlett
  13. flott hals og supert å ha knappa på lur! Eg og e inne i Wham-bølgjå....
    Du og bloggjen din gler hjerta mitt - så Besta's award e midt i blinkjen å gje t deg - frå meg..
    Ha ein vidonderle dag!
    kleeeeeeeeeeeem

    SvarSlett
  14. Jeg oppdaget bloggen din ved en tilfeldighet. Utrolig koselig og trivelig blogg du har.

    Kommer garantert igjen! :D

    SvarSlett
  15. Kjempeflott og inspirerende blogg du har :-)
    En venninde av meg har nettop strikket denne halsen, og den ble så fin!
    Har lyst til å prøve selv også :-)

    SvarSlett