15. mai 2009

Popcorn meg her og popcorn meg der...

Jeg liker egentlig best det sorte popcorngarnet. Det med lilla, rosa, orange og grønne popcorn. Men så kom jeg over dette hvite med pastellfargede popcorn til halv pris og da måtte jeg jo bare kjøpe et nøste. Og dermed ble det et par knallrosa popcornvotter...
Jeg har jo tidligere slått fast at et nøste popcorn rekker til to par votter, så derfor startet jeg på et par til, denne gangen syrinfargede. Men så langt kom jeg altså og da var garnet brukt opp. Rakk ikke å begynne på tomlene engang!
Så da var det bare å kjøpe et nytt nøste med popcorn, nå til full pris selvfølgelig...
Og da ble det nok til et par grønne votter også...
Lang rekke med popcorn. Fem par votter har det blitt til nå...
Oppskriften til vottene har jeg funnet i hefte nr.179 fra Dalegarn. Jeg bruker en tråd Tove og en tråd popcorn og pinner nr 4,5. Jeg tover vottene i maskina etterpå. Jeg bruker litt milo og vasker dem på et kortprogram med full sentrifugering. Det rosa paret er tovet på 60 grader, de andre på 40 grader.

14 kommentarer:

  1. Å for en produksjon:-) Kjekt å ha på lur.
    Ha en fin helg og flott 17 Mai

    SvarSlett
  2. Å, det var flotte vottar!!
    Du er klar for ein kald vinter, ser eg....godt med alt som er gjort.....
    Ha ei god helg og ein strålande 17.mai!!

    SvarSlett
  3. Hei!
    Flotte disse vottene i det Popcorn garnet.Blir så tykke og gode etter toving.
    Du har jo strikket mange par i flotte farger.Fine gaver.
    Ønsker deg en flott 17 mai fering!
    Klem fra Wenche!

    SvarSlett
  4. Disse var veldig fine, flotte farger. Kanskje slik jeg skulle bruke mitt lager av knuppegarn også. Er de tovet? Det var litt vanskelig å se på bildet.

    SvarSlett
  5. Litt av ein votteproduksjon på deg for tida! Eg har strikka berre to par av denne typen. Begge para er gitt vekk, så eg skulle ha strikka eit til meg sjølv også. Det blir nok ein gong for garn har eg på lager, den svarte varianten. Den lyse var også fin. Sikkert fin til barnevottar og. Ha ei riktig god helg og ein hyggeleg 17. mai!!

    SvarSlett
  6. Hei!Her var det mange flotte popkorn.Så kos ut med sykveld også.
    Ha en fin 17maihelg!Linda :))

    SvarSlett
  7. Hei Rannveig !
    Du verden så produktiv du er. Så fine de vottene ble med det popcorn garnet. Hvilket garn bruker du sammen med?
    Har ikke blitt så mange prosjekt med meg etter at jeg begynnte å jobbe...
    Ønsker deg og familien en riktig god 17 mai :-)

    SvarSlett
  8. Så spennende garn da! Dette har jeg ikke sett før!
    Hmm... Nå må jeg igjen tigge min mamma om å kjøpe og sende meg garn...

    SvarSlett
  9. Jøss det var mange fine votter,ha ein flott 17mai:)

    SvarSlett
  10. Så flotte votter! Tror jeg må prøve å strikke disse jeg også! Flott blogg! :-)

    SvarSlett
  11. Kjempefine votter! Nydelige farger - heldige de som skal motta gaver fra deg etter hvert! :-)

    SvarSlett
  12. Vilka härliga! Men det såg svårt ut att sticka med??
    KramMAlin

    SvarSlett
  13. hei...så smart tips du:) det å bruke tove garn ilag med...dette må æ prøve kanskje..julegavetips kanskje....dine var iallefall kjempefine...

    SvarSlett
  14. Du har virkelig vært produktiv med popcorn-strikkiing... :O)

    Og kjempeflotte er de alle sammen, vottene alså... ;O)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett