18. juli 2013

Quilt as you go, snart ferie og kjøkkenplaner

"Quilt as you go" er en artig teknikk der du quilter hver stoffbit etter hvert som den sys på. Her kan dere se den første sminkepungen jeg sydde på denne måten. Det ble en liten pung nå også, i blått, gult og grønt denne gangen.

Til baksiden har jeg brukt en bit dongeristoff etter et gammelt dongeriskjørt. Jeg quiltet med rette sømmer over dongerien også slik at den skulle stå litt mer i stil med framsiden av pungen.


Nå er det bare to dager igjen på jobb, så er det endelig sommerferie! Det blir så bra!
 

Og når late feriedager er tilbakelagt venter nye prosjekter...
Vi har bestemt oss for å pusse opp kjøkkenet og i lengre tid har det sett ut slik på pulten min.  
Mye arbeid med å planlegge og mange valg å ta. Hvordan skal kjøkkenet se ut? Velge fronter og håndtak, benkeplate, oppvaskkum, blandebatteri osv. Og når man som meg har en smule beslutningsvegring, så kan det ta litt tid...
Nå har vi (jeg) endelig klart å bestemme oss for hvordan vi skal ha det. Kjøkkenet er bestilt og blir levert på døra i slutten av august.

Slik ser kjøkkenet vårt ut nå.
Det er helt greit, men mye mer slitt enn det som kommer fram på bildet. Når vi nå skal rive ned den gamle innredningen kom vi på at det var lurt å legge nytt gulv med det samme og ettersom kjøkken stue og gang går i ett hos oss, så blir det nytt gulv over det hele...
Greit å ha en litt romslig tidsfrist på dette prosjektet tror jeg. Målet er å være ferdig til jul :)
 

11 kommentarer:

  1. Jag tycker att det var snyggt när Du kviltat Din lilla börs så som Du gjort!

    Dollandesign

    SvarSlett
  2. Så herlig stoffsammensetning på sminkepungen din ! Artig teknikk med quilting underveis! Lykke til med den videre planleggingen av kjøkkenet!

    SvarSlett
  3. Det var en søt lite sminkepung! Liker teknikken godt, det er omtrent slik jeg sydde de små pungene mine, men uten ekstra quilting. Lykke til med nytt kjøkken!

    Ha en fin sommer :)

    Klem

    SvarSlett
  4. For et nydelig arbeide du gjør. Kjempefin sminkepung. Heldiggris med nytt kjøkken i sikte. mange valg å ta stilling til nå da.
    Klem

    SvarSlett
  5. Nydelig pung i fine farger :-)
    Det blir fint med nytt kjøkken..

    SvarSlett
  6. Søt liten pung i nydelige farger.
    Skal bli spennende å følge med på det nye kjøkkenet ditt.
    Det blir nok mye mas før det endelig blir ferdig, men sikkert et kjempelekkert sluttresultat.

    SvarSlett
  7. Så spennende med nytt kjøkken! Det blir også vårt neste store projekt. Jeg planer i tankene nå, men det er litt vanskelig å velge dørrene. Er litt svag for typen som heter hytte eller noe lignende. Men lykke til med arbeidet!

    SvarSlett
  8. Så fin den var :O)
    Og så deilig med nytt kjøkken, mange valg å ta ja...
    God sommer til deg!

    SvarSlett
  9. Flott pung og takk for tipset! :)
    Blir spennende å se kjøkkenet etter fornyelsen!

    SvarSlett
  10. Hei;)
    Så lenge siden jeg har kommentert her! Du er så flittig;) Kjempefine punger, og de små på neste innlegg er supre;)
    Lykke til med kjøkkenet! Kjenner meg igjen på det med å ta valg!! Det er 3-4 år siden vi pusset opp. Dagen før snekkerne skulle montere kjøkkenet oppdaget vi at vi hadde lekasje i golvet og vannet rant og rant!!! Vi flyttet ut rett før jul og startet måneder med tørking:( Men kjøkkenet ble ferdig og jeg er veldig veldig fornøyd;) Gleder meg til å se bilder underveis fra deg;)
    Vi ferierer og nyter varme og sol;)
    Nyt trønderværet, ryktene sier det er bra;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  11. Det skall bli spännande att se hur det blir med ert nya kök. Vi planerar också att byta kök, troligtvis blir det nästa sommar.

    SvarSlett