25. januar 2015

Orden i pinnekaoset

Endelig har jeg fått sydd meg et etui til strikkepinnene mine!
Veldig greit å få litt system for strømpepinnene som tidligere har bodd hulter til bulter i en pose...

Det første etuiet jeg sydde ble forkastet. Jeg oppdaget nemlig etterpå at pinnene mine har forskjellig lengde og dermed ble det for kort i høyden... Da ble det bare å ta nye mål og prøve på nytt. Etuiet har fått tolv like store rom, men jeg ser at jeg godt kunne ha variert bredden på rommene litt for de tynneste pinnene trenger jo ikke så mye plass.

Etuiet brettes tredobbelt...

...og en klaff med borrelås holder det sammen og hindrer at pinnene kan falle ut.
 
Det artige stoffet er det lenge siden jeg fikk tak i. Har nok bare ventet på det riktige syprosjektet.

Og slik ser det ut foran.
Men så var det rundpinnene da...Mulig de må få en mappe de også :)
 


23 kommentarer:

  1. Hei fin blogg du har,dette strikkepinneetuiet var kjempefint, Tror det er det fineste jeg har sett,rene fine farger, og smart løsning med den lukkekanten. Så på eplabutikken din,men du hadde ikke noen for salg. Håper det kommer. Hilsen Sissel.

    SvarSlett
  2. Sikke en god idé.

    SvarSlett
  3. Denne var kjempefin!!!
    God søndag

    SvarSlett
  4. Veldig smart og fint etui til strikkepinnane!

    SvarSlett
  5. Veldig fint og praktisk, og nydelige stoff på strikkepinnenappen din!

    SvarSlett
  6. Ja dette ser ut til å vere eit etui som fungerer. Eg har nemleg eitt som ikkje gjer det, kjempefint!

    SvarSlett
  7. Etuiet ble kjempefint, jeg liker løsningen din med klaffen!

    SvarSlett
  8. Så praktisk og lekkert pinnemappe.
    Tror sannelig rundpinnene trenger en mappe også:-)

    Ha en flott mandag :-)

    SvarSlett
  9. It's very nice. Kisses

    SvarSlett
  10. Todellakin kaunis ja hyvä malli! Niin siististi tehty:)

    SvarSlett
  11. Det var et flott pinne-etui synes jeg, smart utformung. Lyst å prøve meg på et sånt tror jeg :-) Takk for at du deler !

    SvarSlett
  12. dette ble skikkelig fint. Du gjør jo alt så fint også du. Stilig mappe.
    Klem

    SvarSlett
  13. Så kjempefint det ble! Jeg har akkurat skap orden i pinnekaoset selv, men med enkle plastposer fra IKEA til rundpinnene. Strømpepinnene syr jeg nok et etui til, og jeg takker så mye for tipset! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  14. Så fint! Veldig smart med den klaffen, så pinnane held seg på plass.
    Trur jammen eg må senda ein bestilling heim til mamma og symaskina hennar.

    SvarSlett
  15. Så fint det var , og så smart design for å halda pinnane på plass :) God helg.

    SvarSlett
  16. Her var det jammen meg orden i både sy - og strikkesakene! kjempefint etui :) nå er jeg også "back in business" igjen etter en rolig januar, jeg sydde meg rett og slett litt "tom" til jul, men nå kribler det i fingrene igjen!
    Ønsker deg ei fin uke :)

    SvarSlett
  17. Så flott det var! Du skulle sett det rotet det er i pinne eska mi… ha en fin uke!

    SvarSlett
  18. Kjempefin strikkepinnemappe. Jeg kjenner meg igjen i det du sier om å måtte forkaste første eksemplar. Jeg sydde flere strikkepinnemapper før jeg endelig fant en modell jeg ble helt fornøyd med. Den har jeg laget mønster på og den fungerer. Veldig lurt med den klaffen! Det sparer jo både arbeid og stoff :)

    SvarSlett