7. mars 2015

Tøfler

Jeg har strikket Arne og Carlos-tøfler!

Det er første gang jeg prøver meg på tovede tøfler. Må si jeg var litt skeptisk underveis for de virket alt for store. Men etter et par runder i vaskemaskina ble de ikke så verst likevel :)

Mønsteret fant jeg i denne boka av Arne og Carlos. Jeg hadde egentlig ingen planer om å strikke tøfler, men så var jeg på et foredrag med Arne og Carlos ved Stiklestad Nasjonale Kultursenter i februar og ble så inspirert til å prøve!
 
Jeg strikket i størrelse medium, men tøflene ble bittelitt for store for meg, så neste gang skal jeg legge opp etter Small tror jeg.


Det er mange fine tøffelmodeller i boka. Alle er strikket etter samme grunnoppskrift, men med forskjellig lengde på skaftet. Dette er treskomodellen.
 
Garn: Pt3, to nøster av hver farge
Pinner nr 5,5
Oppskrift: "30 Tøfler" av Arne og Carlos 
Størrelse: Medium
Toving: Tovet i maskin på kortprogram 40 grader og litt Milo.

16 kommentarer:

  1. Gode varme fota. Ang strikkepinnemappe, gjerne 1/3 som ei lomme til rundpinner i "mappene" sine.
    Kan du sende et bilde av forskjellig tøy?

    SvarSlett
  2. Ååååå dei var flotte:))

    SvarSlett
  3. Kjempefine, også så det så gode og varme ut.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Koselige tøffler. Ser veldig god og varm ut.

    SvarSlett
  6. Oi,disse ble kjempefine :-) herlig mønster og farger.Fikk lyst til å strikke tøfler jeg nå,men har ikke lyst til å kjøpe boka! blir en tur på biblioteket snart.. Ha en flott søndag

    SvarSlett
  7. Kjempefine, likte fargene du har valgt!

    SvarSlett
  8. Hei Rannveig, hilsen kommer til deg fra Viola. Den er riktig fine tøvler, herlig mønster og farger og passer perfekt.
    Veldig fint. Er boken ny fra Arne & Carlos? Jeg hadde ikke se for. Jeg har Norgestrikk boken. Tusen takk for bilder.
    Jeg har riktig lyst til å strikke tøfler...
    Ha en riktig fin kvinne dag kveld :-)) Vi hadde kose oss ute med masse sol, 14 grader og kaffe og kake.
    Hilsen til deg fra Viola

    SvarSlett
  9. Kjempe kule tøfler. Har strikket tøfler en gang jeg også og var som deg skeptisk helt til jeg så resultatet. Nå fristet denne boken for tøflene dine ble kjempe fine.

    SvarSlett
  10. Så fine tøfler. Har strikka og tova barnetøfler men aldri prøvd meg på store.

    SvarSlett
  11. Så fine de er. Har strikket og tovet mange tøfler, men de fleste i en farge. Må nok prøve å lage noen med mønster også.

    SvarSlett
  12. Kjempefine tøfler :)

    SvarSlett
  13. Så fine tøfler! Man kan faktisk "se" at de er gode og varme :)
    God helg til deg!

    SvarSlett
  14. Så flotte disse var da! Viste ikke at dem var kommet ut med en slik bok :-)
    Tror jeg må skaffe meg den, for slike tøfler vil jeg også ha :-)

    SvarSlett
  15. Så flotte disse var da! Viste ikke at dem var kommet ut med en slik bok :-)
    Tror jeg må skaffe meg den, for slike tøfler vil jeg også ha :-)

    SvarSlett