25. mai 2015

Tommel opp for Alpakka Strømpegarn

Nå kommer jeg til å få dilla på å strikke slike topper...Kjenner det på meg :)
Denne gangen prøvde jeg for første gang Alpakka Strømpegarn fra Sandnesgarn. Det er like mykt som alpakka men har 30% nylon i seg noe som gjør at plagget blir litt blankere og mønsteret kommer bedre fram synes jeg. Plagg som både er myke og slitesterke må jo være supert for de små. Ser for meg at det må egne seg godt til ullbukser også.
 

 
Garn: Alpakka Strømpegarn fra Sandnesgarn
Pinner: 3 og 3,5
Garnforbruk: 105 g
Oppskrift: "Børnestrik på pinde 3,5-4" av Lene Holme Samsøe 
Størrelse: 2 år

3 kommentarer:

  1. Veldig fin topp! Alpakka strømpegarnet er også min nyeste "kjærlighet"! Jeg har strikket et par strømper med det og likte det bare sååå utrolig godt! Har ikke brukt dem så mye enda og vet ikke hvordan det blir etter litt bruk, men dama i garnbutikken sa hun hadde brukt og vasket sine sokker, og at de var like fine :)

    SvarSlett
  2. Nydelig topp. Mønsteret kom veldig fint frem med dette garnet. Elsker denne lyng fargen :-)

    SvarSlett
  3. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvarSlett