8. oktober 2009

Julemysteriet fortsetter...


Da har jeg kommet i gang med 9nas jule- sy - mysterium.


I dag var oppgaven å finne to stitcherimotiver som passer inn i en ramme på 5 x5". 9na hadde lagt ut link til mange fine motiver og jeg valgte disse to.


Jeg tegnet på motivet med "Aqua trickmarker". Streken kan vaskes bort etterpå. Bak hvert stoffstykke har jeg strøket på volumvliselin. Veldig greit at den sitter fast, slipper tråkling og sikkerhetsnåler. Jeg broderer med to tråder moulinegarn.


Målet nå er å få brodert ferdig disse i løpet av kvelden. Venter i spenning på neste oppgave...

10 kommentarer:

  1. Søte motiv -blir spennende å følge med på dette....
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Ja det var søte motiv Nina hadde funnet fram.
    Dette blir så fint atte:)
    Lukke til med videre arbeid.
    Smil H

    SvarSlett
  3. Du er allerede i gang... :O)
    har akkurat kommet hjem fra jobb, så jeg har ikke fått begynt ennå..., men dette er gøy og spennede... :O)

    Tvi-tvi..., ha en fin sykveld!

    SvarSlett
  4. Rosestoffet er nydelig hos deg, - vi lager jaggu mange fine arbeider!

    Sirkelstoffene er k.fassett stoff, - han har det i mange farger og i nye serier :-)

    Jeg leter fortsatt litt etter motiver, for jeg får ikke bestemt meg. Sømmen er satt til kvelden, tenker jeg.
    Lykke til med nissene!

    SvarSlett
  5. Natalia Hei er mitt navn Jeg er fra Argentina, lappeteknikk og jeg også gjøre dyne. Jeg elsker som jobber uten stoffer og bruk. Takk for at dere viser sitt arbeid Slike detaljer. Honey Naty

    SvarSlett
  6. Jeg tror jeg brukte en oversetter som ikke skjønte noe, nei?

    SvarSlett
  7. Oh thanks for kind your words. Your english is great. I was afraid with the translator. Im starting with patchwork and quilting, im learning a everything about it with internet.
    If you need anything my email and msn are natysvega@gmail.com & natysvega@hotmail.com

    SvarSlett
  8. Takk for tips om volumviselin, jeg er på forsøks stadiet når det gjelder stitchery. Blir spennende å se hva det blr.

    SvarSlett
  9. Jeg følger spent med på dette julemysteriet - har aldri vœrt med på noe lignende. Følger som sagt spent med for å se om jeg kan vœre med på noe lignende i framtiden ..... ?
    Dere er alle så flinke - og mitt største problem er å finne materialer her hvor jeg bor - bruker veldig mye tid på akkurat det. Ikke noen som driver med noe sœrlig håndarbeide her i Spania hvor jeg bor for tiden.
    Volumevliselin tror jeg hadde blitt veldig vanskelig å finne ...
    Lykke til - det ser veldig kjekt ut

    SvarSlett
  10. Spannande att se vad det blir!!!Ha en trevlig helg!

    Eva

    SvarSlett