3. oktober 2006

Stripete sminkepung







Dette stripete stoffet kjøpte jeg i en quiltebutikk i Kristiansand i sommer. Har ikke riktig visst hva jeg skulle bruke det til, men nå ble det altså brukt til en sminkepung...Vet ikke helt om jeg er fornøyd med stoffene. Det ble litt pysjamasaktig... Etter at den var ferdig oppdaga jeg at jeg hadde brukt feil mål også da jeg kuttet opp stoffene. Den ble visst litt høyere enn den skulle være. Men pytt, pytt. Da blir det vel bare plass til mer oppi da...

14 kommentarer:

  1. Heia. Feil mål gjør jo ingenting....Som du sier,blir det jo bare plass til mere da ;-} Jeg synes at fargene og stoffene er fine jeg....Kan vel godt være litt pysjamas aktg vel....!!!!

    SvarSlett
  2. Syns stoffet var stilig jeg, og lignet slett ikke på en pysjamas!! Praktisk med en høy sminkepung, til alt en "må" ha med seg :)

    SvarSlett
  3. Flotte sminkepunger du lager! Nesten så en får lyst til å sy :-)

    SvarSlett
  4. Det var första gången jag besökte din blogg,men jag kommer garanterat tillbaka. Du syr så många fina saker och verkar gilla Lise Bergene precis som jag. Toppenfin blogg!

    SvarSlett
  5. Lurt at den er høyere enn den skulle være egentlig, da kan man jo sette shampoer og sånt i den.

    SvarSlett
  6. Å så fine punger du har laget.

    SvarSlett
  7. Sol: Tusen takk. Ja, kanskje det blir "in" med pysjamasstoff!
    Karna: Kan lett bli en god del ting en "må" ha med seg ja, kjenner til det...
    Tone: Takk. Artig hvis jeg inspirerer deg til å sy noe.
    Gita: Koselig at du har besøkt bloggen min. Jeg har akkurat vært innom din blogg også. Du lager mye fint!
    Hulda: Ja, det er sant. De fleste toalettvesker er jo så lave at alt blir liggende hulter til bulter oppi dem.
    Julie: Tusen takk!

    SvarSlett
  8. Dette ble knalltøft!

    SvarSlett
  9. Kjempefin sminkepung - og veldig koselig blogg du har!

    SvarSlett
  10. Hei! Jeg har et lite spørsmål til deg. :o) Jeg har lenge lekt med tanken om å quilte et teppe. Tenkte å ha det på størrelse med et fleecepledd. Syns du jeg skulle bruke fleecepledd på baksida, eller fore det på vanlig måte med platevatt og stoff og lukkekanten da?

    Det så jo veldig fint ut med fleece på baksida av det du sydde. Men, dette teppet blir jo mye mindre. Tenkte å sy sammen firkanter i ulike farger og ha to rammer rundt, og frihåndsquilte og maskinquilte.

    SvarSlett
  11. Synes den ble kjempefin, jeg!! Men så er jeg jo også veldig svak for striper... Si ifra hvis du åpner blogshop ;-)

    SvarSlett
  12. Liv Toril. Tusen takk!
    Penelene: Så artig at du har besøkt bloggen min! Nå skal jeg titte innom bloggen din også.
    Hulda: Jeg bruker vanligvis vatt, bakstykke og lukkekant rundt. Synes det blir finest. På sengeteppet mitt brukte jeg fleece fordi teppet var så stort.Lykke til med det du skal lage!
    Leah: Tusen takk! Glad du likte den.

    SvarSlett
  13. Hei!
    Pungen ble super!
    Jeg sliter alltid med å få med slike lange sminkepensler men det vill gått i denne!(nå høres jeg ut som den sminkedukka, men det er jeg jo ikke..)
    :)
    Ha en fin helg!
    Stoffene var forresten også fine!

    Siri:)

    SvarSlett
  14. Siri: Takk! Ja, jeg kan vel gi inntrykk av å være en sminkedukke jeg også som lager den ene sminkepungen etter den andre, men det stemmer jo ikke. Er bare så artig med små prosjekt som går fort å lage. Bruker ikke alle sminkepungene selv da...Koselig at du likte stoffene. Ha en fin helg du også!

    SvarSlett