23. oktober 2007

En liten tirsdagsoppdatering

Det er flere som lurer på om jeg har sydd den lille boka i forrige innlegg selv, og det har jeg jo. Denne boka er nesten maken til den forrige, bare med litt andre motiver. Jeg bruker volumvliselin mellom stofflagene for at sidene skal bli stive.

Motivene klipper jeg ut fra dette fine stoffet
som jeg har kjøpt hos Northern Quilts .
Så syr jeg rundt hvert motiv med sikk-sakk på symaskina.


Denne boka hører til et sett som er nesten likt det jeg viste i forrige innlegg. Bare blondekanten på lua og kjolen er forskjellig. Blir å få kjøpt i Timoteis lille butikk dette også.

Til slutt i dag må jeg bare få vise fram dette bildet som jeg tok på lørdag. Minstemann har nettopp hatt bursdag så vi hadde barneselskap i helga. Sjokoladekaka pynta han selv.

Skal det pyntes, så SKAL det pyntes...

17 kommentarer:

  1. De bøkene er kjempesøte, god idè å bruke motivstoffer til bildene. Helt enig med kakepynteren din- det er jo pynten som er best....

    SvarSlett
  2. Du lagar så fine dukketing! Kanskje det var ein ide for deg å selje dukker også? Eg har ikkje småjenter lenger, men det kan jo by seg eit høve at ein treng både det eine og det andre...
    Lukke til med butikken, eg fel nok for freistinga ein dag!

    SvarSlett
  3. Så koselig med bursdag!! Ser han blir en go baker:)
    skal ta meg en tur innom butikken din å titte litt:)
    Ha en super kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Genialt det med boka, men du er no flink, det samme må æ si om kakepynteren. Ha en fortreffelig tirsdag.

    SvarSlett
  5. Så skjønn boka var, har ikke lagt skikkelg merke til den før. Kaka var kjempefint pynta og sikkert knallgod:)))

    SvarSlett
  6. Så utrolig fine de bøkene er, en virkelig god idè som tilbehør til dukkekjolene. Veldig søt med den blondekanten på. Du er så flink til å sy, syns jeg.

    Sjokoladekakene så omtrent likedan ut i mine barneselskap, hehe.. mye nonstop på. ;)

    SvarSlett
  7. Smart måte å lage pekebok til dukken på...
    Hærlig sjokoladekake da - skal se det er en framtidig konditor du har i hus...

    Ha en koselig dag...

    SvarSlett
  8. Yammy kake!
    Du lager så mye fine dukke klær, vesla her er året, så når vi kommer til dukkestadiet må vi friske opp kolleksjonen etter store søster og da blir det litt shopping hos deg!!

    Klem Anita

    SvarSlett
  9. Mmmm, du kan hilse minstemann og si at han er skikkelig flink til å pynte kake!

    SvarSlett
  10. Det var en sjokoladekake med masse pynt, slik som hør og bør ved ei skikkelig feiring. *nammi* Boka var veldig søt, tenkte nok at du hadde laget den selv.

    SvarSlett
  11. Så smart, den boka var skikkelig fin! Og jeg er helt enig med kakepynteren din, ingen vits i å spare på pynten! Kaka så kjempegod ut.

    SvarSlett
  12. Blir sugen att sätta mig vid symaskinen när jag ser allt det fina du har gjort!!

    SvarSlett
  13. oooohhhh, jeg vi ha litt av den kaken... ;-D så kjempe god ut...

    Baby boken er helt nydelige, så flink du er!!

    SvarSlett
  14. Vilken söt idé med tygboken och vilken smarrig tårta det ser ut att vara!

    SvarSlett
  15. Det var en smart idé ja!

    Imponerende kakepyntingsteknikk på junior - den kaken MÅ jo bare ha vært populær!! :o)))


    GOD HELG til deg!

    SvarSlett
  16. Den lille boken var rett og slett vidunderlig. FOR et nydelig arbeid, og så lekker den ble. Kaken også---DEILIG, og så var jo pynten veldig KUL! Takk for koselig hilsen på bloggen, kjekt å stikke innom og nyte de vakre tingene du lager. DU er superflink. Ønsker deg en kjempefin helg videre:0)

    SvarSlett
  17. Hei:)
    Utrolig søt den boka, masse fint du lager må jeg si.
    Og ja, kaka ble jo lekker, må jo ha masse pynt kan du skjønne.

    SvarSlett