28. oktober 2007

Grønne votter

Jeg har ikke fått gjort så mye på håndarbeidsfronten i det siste,
men disse vottene var nå likevel et overkommelig prosjekt.
Garnet er Eskimo og de er strikket på tykke pinner, så det gikk raskt unna.
Jeg liker grønnfargen veldig godt.
Ser litt blass og rar ut på dette bildet da, men...

Utgangspunktet er en superlett votteoppskrift som jeg fant i denne boken.



Jeg husker ikke helt når jeg lærte å strikke. Her er det i alle fall full konsentrasjon om strikketøyet. Året er 1975 og jeg er 7 år gammel.

19 kommentarer:

  1. Koselig bilde av deg og kjempefine votter. De blir nok gode i kulden. Ha en fin uke.

    SvarSlett
  2. Veldig koseleg bilde av deg i full konsentrasjon om strikketøyet! Eg likte vottane godt også! Eg har sjølvsagt boka (ikkje mange strikke/quiltebøker eg ikkje har...), og eg synest å hugse at vottane er strikka i Topp`n Tå (eller noko slikt) frå Gjestal. Dette garnet har eg ein del av. Takk for påminninga om kva det kan nyttast til!

    SvarSlett
  3. Nydelig grønnfarge på vottene . Det er noe med denne årstiden , man må frem med strikketøyet.

    SvarSlett
  4. Så fine votter du har strikket. Jeg har noen nøster Eskimo liggende jeg også, men jeg har faktisk aldri laget noe av det. Har bare litt dilla på å kjøpe garn :-). Så koselig bilde av deg! Da jeg var 7 år var det ennå lenge til jeg kunne strikke, for det lærte jeg først i fjerde klasse. Var nok litt seint ute der, ja! Ha en god uke!

    SvarSlett
  5. Mmmm...Nice to see you in those past years...and already knitting ! Maybe your mom had knitted the sweater ?

    SvarSlett
  6. Neeeei, så søt du var der du satt og konsentrerte deg:))) Hehe, morsomt! Vottene var kjempefine!

    SvarSlett
  7. I am amazed how busy you are - I really love your blog, it is so nice to see all the things you make - I like the doll outfits!!They are so cute!

    SvarSlett
  8. Så artig å se deg der du sitter og strikker. :) vi har strikkekurs for ungene på sfo i disse dager, de er jo på akkurat den alderen som du var på bildet. :) Fine votter du har strikka, jeg liker godt votter uten mønster.

    SvarSlett
  9. Søte votter! En slik bok har jeg også:) Den er kjempefin, og har vært masse brukt her..:)
    Så koselig bilde av deg, med strikkeriene dine fra du var lita!
    Ha en fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  10. For ei søt pia med strikktøyet...skikkelige fine votter du har strikka, så ut til å være god passform på de.
    Strikka nok æ også når æ var 7 år....men ,men det var nok ikke den helt store entusiasmen å spore der ,nei. Strikking er noe som æ har tatt opp i de siste åra.
    Ha ei god uke!

    SvarSlett
  11. Ti-hi, så morsomt bilde fra det året jeg ble født. Det er utrolig hvor tidlig du lærte deg håndarbeid. Hvem lærte du det av? Det du strikket ble sikkert kjempefint. Du skulle sett den skjeve grytekluten jeg strikket da jeg var på samme alder : ) Den har mamma ennå he-he! Veldig fine grønne votter. Likte grønnfargen jeg også. Gleder meg til pekeboken! Klem

    SvarSlett
  12. Så fint barne bilde av deg.
    Ja tidlig krøkes som god krok skal bli ... Fine votter du har strikka.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  13. Søtt bilde av deg som strikker da...
    Votter må en jo ha, og det ser jo ut som vinteren kommer også nå, usj - måtte skrape is til morgenen i dag...

    Ha en koselig kveld...

    SvarSlett
  14. Herlig bilde! Veldig konsentrert, ser jeg.

    SvarSlett
  15. Nydelige votter, og et skjønt bilde av deg i dyp konsentrasjon, koselig å se tilbake på. Husker at det ikke var så enkelt til å begynne med. Ha en fin uke og helg. Klem.

    SvarSlett
  16. Så gøy med grønne votter. Det minner meg om Alf Prøysen som leste om den grønne votten på radioen da jeg var lita!!

    SvarSlett
  17. Hei:)
    Fine votter du har laget, og så fin farge, jeg er så glad i grønt:)
    Måtte smile litt da jeg så bildet av deg med strikkinga, husker så godt da jeg skulle lære å strikke nemlig. Veldig kjeivhendt, stri som få, og med ei høyrehendt mor, hehe. Men jeg har lært meg det, og koser meg med strikkinga mi-feil veg:)
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  18. Kjære deg! Tusen takk for den fine pekeboken til dukken og det koselige hjertet som dumpet ned i postkassen min i går! I går var en vanskelig dag, så jeg ble så glad for pakken fra deg, og så kom jo juleutgaven av "Vakre hjem og interiør" også : )
    God klem til deg!

    SvarSlett
  19. For et herlig bilde av deg med strikketøyet!

    SvarSlett