1. oktober 2007

Turkise hjerter

Bitteliten sminkepung og etui til brillene mine. Brillene skal jeg egentlig bruke når jeg ser på TV, men jeg klarer ikke helt å venne meg til å bruke dem...

Tingene er sydd av lin og bomullsstoff. Er veldig glad i den kombinasjonen. Hjertene er applikert på med et par runder med vanlig rettsøm.




Ettersom jeg var så godt i gang sydde jeg like godt to sminkepunger til. Disse blir å få kjøpt i butikken min.


Og så har det blitt to nye kjolesett.
Ett i gammelrosa...

...og ett i lyserødt.

Begge kjolene har applikerte hjerter og en liten ball følger med.

25 kommentarer:

  1. Ups... her går det jammen unna du, så godt det er flere som ikke klarer å venne seg til briller da, jeg skal egentlig bruke de bestandig, men det er ikke så lett, upraktisk - men har lesebriller over alt, men finner de ikke når jeg skal ha de...
    Nydelige dukkeklær du har sydd...

    Ha en koselig dag...

    SvarSlett
  2. Skal si du er en reser på symaskina! Veldig søte små ting du har sydd deg:) Fine farger, jeg liker godt blått. Naturfarger som lin er alltid favoritt hos meg. Dukkeklærne dine er flotte som alltid! Ønsker deg en superfin dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  3. Puh!- du er en racer! Symaskinens svar på Petter Solberg kanksje? :o)

    SvarSlett
  4. Nydeleg! Var så fint med hjertene på! Dokkekleda er jo heilt fantastiske som vanleg ;o) ser ut som babykler, jo! HA ein fin mandag!!

    SvarSlett
  5. Bare en ting å si: vakkert!
    Ha ei fin uke.

    SvarSlett
  6. Hei:)
    Sier bare nusselig jeg:)
    Og du, når jeg klarer å lage flaskenisser, klarer du også:) Det er bare å strikke rett, og bittelitt vrangt, sy sammen og putte i vaskemaskina, så toves de fint. Kjempemoro syns jeg, foreløpig i alle fall- men jeg har ikke verdens lengste tålmodighet da. God mandagskveld til deg.

    SvarSlett
  7. NYYYDELIGE sminkepunger. De var så delikate i den fargekombinasjonen! Masse annet fint på sida de også - artig å stikke innom av og til for inspirasjon.

    SvarSlett
  8. Takk for hilsen på bloggen.Flotte ting du har sydd.

    SvarSlett
  9. Du har for snill pris på de flotte små sminkepungene.

    SvarSlett
  10. Nydelege ting du har laga, som vanleg!! Er einig i at kombinasjonen med lin og bomull er flott!

    SvarSlett
  11. Du e bare så flink! Fint med matchense sett da!

    SvarSlett
  12. Så nydelige ting du har sydd! jeg liker også veldig godt å bruke lin sammen med blomstrete stoffer etc. jeg har vel etterhvert kjøpt kilometervis av lin fra Ikea, og bruker det til alt fra patchwork, fór, puter, stoltrekk, for å nevne noe... Fargene som du har brukt (naturfarget lin og blått) var veldig lekkert sammen.

    SvarSlett
  13. Hei Timotei

    Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min. De små sminkepungene var kjempesøte. Slik vil jeg også sy..... veldig fine farger sammen. Du er til stor inspirasjon. Og dukke klærne også. Synd jeg ikke har jenter eller kjenner noen som har små jenter som leker med dukker.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  14. Tack för titten hos mig.
    Oj, Vad mycket vackert du gjort.
    Ha´det gott! // Miamaria

    SvarSlett
  15. Så fine ting du har sydd! Likte brilleetuiet og sminkepungen veldig godt. Så fint med lin sammen med blått. Flotte og forseggjorte dukkeklær også, og veldig artig med de små ballene som følger med kjolene. Tenker mange ønsker seg sånt til jul.

    SvarSlett
  16. Wow.... jeg er så imponert over tempoet. Her går virkelig unna. Så fine ting du har sydd, både sminkepunger og kjoler.

    SvarSlett
  17. Med andre ord imponert.Ikke mere å si om det.
    Kjempeflott det du har sydd. Blir så inspirert over deg.

    Ha ei flott uke!!!

    SvarSlett
  18. Lin og bomullstoffer er veldig fint. Du har fra før sydd en sminkepung i lin med et stoff med katter på. Den var SÅ fin!
    Du er en racer på dukkeklær. Fint arbeid!

    SvarSlett
  19. Tusen takk for hyggeleg kommentar hos meg.
    Så mykje flott du har sydd. Pungar er noko eg også syr, men dukkeklær har eg ikkje tålmod til å lage.
    Dei var skikkeleg flotte.
    Ha ei fin veke:o)

    SvarSlett
  20. Jeg sier som før, du og du så lekkert, du er en reser. Sååå nyyyydelige dukkeklær, hm, ønsker meg nesten tilbake til dukketiden bare for å kle de med de flotte klærne du syr. Ha en fin syuke, klem fra meg.

    SvarSlett
  21. Så fine sminkepunger! Og dukkeklærne er jo som vanlig knallsøte!

    SvarSlett
  22. Meget pene håndarbeider du lager, fine sminkepunger:)

    SvarSlett
  23. Men åh, vad fina saker du gör!!

    SvarSlett
  24. Hei, kjære deg! Nå har du virkelig fått sving på dukkekjolene. Her går det så det suser, ser jeg! Morsomt å se settet i ulike farger. God helg!

    SvarSlett
  25. Du er jammen i farta om dagen! For en produksjon du har satt igang med:)) Nydelige dukkeklær, og nydelige turkise hjerter. Det ser virkelig delikat og forseggjort ut. Du er kjempeflink!!
    Ha en fin helg:)

    SvarSlett