15. februar 2010

"Lucas" fra Åhlens

Dette fine stoffet, som visstnok heter "Lucas", fant jeg hos Åhlens og jeg skjønte jo straks at jeg måtte ha med meg en meter hjem slik at jeg kunne sy bærenett!

Tidligere har jeg brukt mønster fra boken "Hånd i hanke" av Anne-Pia Godske Rasmussen når jeg har sydd slike nett, men jeg har ikke vært helt fornøyd med modellen. Nå har jeg mikset og trikset og kommet fram til et nett jeg liker. Nettet er litt smalere, dypere og har så lange hanker at det kan bæres over skulderen.

Inni har jeg foret med et stripete stoff. Nettet kan vrenges og brukes på begge sider. På Åhlens sa de at dette stoffet var på vei ut av sortimentet, så neste dag måtte jeg bare tilbake og kjøpe et par meter til...

...og da ble det nok til nye gardinkapper på kjøkkenet også. Og fremdeles har jeg mer stoff igjen, så her er det bare å fortsette å sy...

23 kommentarer:

  1. Lekkert stoff og flott veske! Tror jeg må ta meg en tur til Åhlens...

    SvarSlett
  2. Lekker veske og gardin:) Herlig når man finner stoff som man virkelig faller for:)

    SvarSlett
  3. Fint stoff! Likte veldig godt fasongen på handlenettet ditt!

    SvarSlett
  4. Nydelig stoff og veske:-))
    Ha en fin og kreativ uke

    SvarSlett
  5. Sikke et flot stykke stof.

    Yt

    SvarSlett
  6. Skjønar godt at du falt for dette stoffet, det var kjempefint!! Er også imponert over alle dukkekleda du lagar, veldig mykje fint. Men eg lurer litt på om det finst bøker med mønster på dei kleda du syr eller har du tegna modellane sjølv?

    SvarSlett
  7. Hei Juliann!
    Jeg finner mønster til dukkeklærne i bøkene til Anne Grethe Gaaserud. Bøkene heter "Sy dukkeklær" og "Sy til babydukken". Anne Pia Godske Rasmussen har også en bok med dukkeklær som jeg har sydd en del fra.

    SvarSlett
  8. Kjempestilig veske - likte stoffet veldig godt.

    SvarSlett
  9. Dette var supert! Så flott veskenett du har laget. Herlig stoff, som også gjorde seg godt som gardinkappe. :)

    SvarSlett
  10. Nydelig veske og så praktisk å kunne bruke begge sidene

    SvarSlett
  11. Dette var smakfullt, ja. Skjønner at du måtte ha dette :-) Lekkert nett!!

    SvarSlett
  12. Ja den vesken så veldig grei ut. Kjekt å ha en å putte mye rart oppi(sånn som vi damer gjør!)
    Stoffet var lekkert.

    SvarSlett
  13. Åååå for eit flott nett i eit lekkert stoff, ser veldig praktisk ut:))

    SvarSlett
  14. Hei.


    Kult stoff.
    Du er så flink til å finne stoff til de rette tingene..
    Det blir bra uansett..
    Flink du ;O)

    Ha en fin ukestart..

    Klem Linda

    SvarSlett
  15. Så herlige stoffer.
    Flott nett og herlig gardin.

    SvarSlett
  16. fint nett! Takker igjen for sytipsene dine! prøvd meg på en toalettveske nå. Gode oppskrifter (tips til glidelåsen) lurer bare litt på hvordan du får det fint i starten og slutten - og at det ikke blir hull ;)

    SvarSlett
  17. WOW! Kjempelekkert stoff!
    Passet utrolig godt til veska di - men ser jo at du finner andre bruksområder også, gleder meg til å se hva de resterende metrene skal brukes til! :-)
    Hilsen Anne-Grethe på Kongsberg

    SvarSlett
  18. Flott stoff, og lekre ting du har laga av det :)

    SvarSlett
  19. Kjempefint stoff til praktisk veske:) Er veldig imponert over dukketøyet ditt - det er så lekkert!

    SvarSlett
  20. Herlig veske for ei med veskedilla!

    SvarSlett
  21. Sikke en dejlig taske. Jeg kan godt lide, at den kan bæres over skulderen.

    SvarSlett