27. februar 2010

Rødt og hvitt til dukken

Innlegg på bloggen to dager på rad, det må være ny rekord for meg, tror jeg! Innimellom går det litt trått med blogginga, men nå for tiden lager jeg mye og da er det artig å vise det fram også...

Rødt og hvitt er så fint sammen og her har dukken fått forklesett i disse fargene.

Forkleet kan brukes på begge sider.

Leggbuksene er rynket sammen med strikk nederst. Det smårutete stoffet er et "lillemartine"-stoff. Det er et stoff jeg jeg liker kjempegodt og ofte bruker når jeg syr dukkeklær.
Her skinner sola! Nå skal jeg ut og gå tur!

17 kommentarer:

  1. Flott altså. Må snart starte på dukkeklær selv, ja. God helg til deg.

    SvarSlett
  2. Så fine dukkeklær! De strikkede under her var jo bare nydelige også. Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  3. Du er jo virkelig aktiv om dagen! Så fine dukkeklær du har laget. Ønsker deg en god tur ut - hos oss snør det i dag.

    God helg til deg!

    SvarSlett
  4. Ännu mera söta dockkläder kommer som på löpande band! Så underbara dom är och de stickade var ju väldigt gulliga!
    Ha en fin kväll!

    SvarSlett
  5. Du er virkelig produktiv, og tryller frem det ene plagget søtere en det andre :) Flotte fager - jordbær og fløte - vil nok glede en liten dukkemamma. Nå er det tid for tur for meg også, ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Hvor er det sødt alt sammen, og fyldt med stemningen af sol og sommer :-)

    SvarSlett
  7. Takk for hyggelig kommentar. Er enig i at service er viktig når man handler. Flott at du fikk skikkelig hjelp et annet sted :)

    Skjønne dukkeklær du har laget! Smart med forkleet som kan brukes på begge sider. Utrolig mye fint du lager :)

    Nå skal jeg også ut å gå meg en tur i solskinnet før jeg skal på jobb :)

    Ha en fin søndag videre!

    SvarSlett
  8. Takk skal du ha, Rannveig! Jeg er nok ingen spesialist på tepper, men ble fornøyd. :) Du er jo fantastisk å sy, syns jeg. Enda et fint sett til dukken.

    SvarSlett
  9. Du gleder nok små dukke mamma'er med disse kreasjonene også. Like imponert, regner med at disse blir solgt på ett blunk.

    SvarSlett
  10. hei... æ trur rett og slett at d e maskina som e før dårlig.. en "billig" sak.. har hatt den på service, og der fant dem ikke no galt, har prøvd forskjellige typer tråd, prøvd å stille trådspenninga, lest bruksanvisninga har æ og, men får rett og slett ikke til...
    gubben mene æ må levere den inn å klage, men ho e så umulig å snakke me ho der æ kjøpte den, så veit ikke ka æ ska finne på.. ho mene d bare e bruksfeil.. men herregud, har jo ikke sånne feil me den æ åne hos mamma,.. sku jo vært plaga da og, om d e meg d e feil med.. hehe

    ska sette inn penga førr dukkeklærne idag..

    klem

    SvarSlett
  11. Jeg tror den dukken din gleder seg veldig til sommeren nå! :-)
    (Og reste-pungen ble også veldig fin!)

    SvarSlett
  12. Jösses så mycket fint du har gjort den sista tiden!!! Jag önska att jag själv hann vara lika flitig!! Jättefina kläder och allt!!
    KramMalin

    SvarSlett
  13. heeei!! tusen takk for pakke i posten! klærne va nydelige ;) og hjelmlua va en kjempeoverraskelse! di e bare såå deilige å bruke t baby, så tuuusen takk! har lagt ut bilder på bloggen av di heldige dukkene..

    klem

    SvarSlett
  14. Nydelige dukkeklær, så flink du er :)

    SvarSlett
  15. Hola amiga, cuando mis hijas eran pequeñas tenian unos trajecitos como los que has hecho , se veían tan lindas, ahora la menor ya tiene 18 años, como puede pasar el tiempo tan rapido?, estamos en este momento a la espera de nuestro traslado a Mexico, aca en Chile huboun terremoto y un Tsunami de grandes proporciones y aun no se ha podido restablecer las vías terrestres y poco a poco las aereas, estamos con la casa embalada hasta que el camion de la mudanza pueda salir de la ciudad.
    No he podido hacer ninguna labor, solo me queda el mirar en los blog las cosas hermosas que todas estan haciendo. Te dejo un abrazo muy grande.... y agradezco mucho el que coloques esos tutoriales tan buenos, parece que has adivinado mis deseos, eres genial.
    Besos Odette

    SvarSlett