18. mai 2011

Juksemaker pipelort - et fototips


At bilder kan lyve, det er i alle fall helt sikkert!
Jeg liker å ha en nøytral bakgrunn når jeg tar bilder av tingene jeg syr og spesielt nøye på dette er jeg på de sakene som jeg skal legge ut i Eplabutikken min. Da ser det ryddig og fint ut, synes jeg. 
Problemet er bare at hjemme hos oss er det ikke mange fine, nøytrale bakgrunner å plassere tingene mot. Her er det plater på veggene, slitt gulvbelegg og kabler og ledninger som går til pc, tv og alt mulig annet som blir med på bildene uansett hvor jeg snur meg...Eneste stedet jeg kan henge opp en veske og få tatt fine bilder er ute i gangen, men der er det jo for mørkt!
Løsningen ble å kjøpe en vegg!
På Byggmakker var jeg så heldig å få en skadet panelplate helt gratis! Mannen i butikken var så grei og delte platen for meg slik at jeg kunne få den med meg i bilen.


Så var det bare å montere på kroker og vips - en fin vegg til veskene mine! 

Veggen kan jeg flytte med meg rundt i huset der lyset er best og trenger jeg en fin bakgrunn til sminkepunger og toalettvesker, setter jeg dem bare på en krakk foran veggen!

Vesken er forresten sydd av et fint stoff i grått og hvitt som jeg fant på Åhlens og den blir å få kjøpt i butikken min

53 kommentarer:

  1. Så lurt det var. Dette hadde ikkje eg tenkt på. Oppfinnsom du:)

    SvarSlett
  2. Så smart du er.
    Vi er vel mange som kan kjenne oss igjen i beskrivelsen din når det gjeld bakgrunn på bilder.
    Men du har funne løysinga, smart!

    SvarSlett
  3. Ja, her er det vel mange som kjenner seg igjen. Dette var virkelig smart, så dette tipset tar jeg med meg.

    SvarSlett
  4. Det var kjempelurt. Takk for tipset.

    Hilsen Sol

    SvarSlett
  5. Hei ja dette var et kjempe lurt tips. Bakgrunnen på bilde er veldig avgjørende for hvordan motivet kommer frem på bildet. Jeg likte den grå vesken veldig godt også. :)

    SvarSlett
  6. kjempelurt!
    siden jeg bor på en byggeplass, så skal jeg nok finne plater til alskens fotobakgrunner ;)

    SvarSlett
  7. Eit innmari godt eksempel på at nød lærer naken kvinne å spinne!
    Fotostudio i form av ei plate på Byggmakker - slikt får vi hine gode idear av!

    SvarSlett
  8. Tak for et rigtig smart tip. Jeg synes også at det kan være svært at finde gode baggrunde med godt lys, men din idé giver inspiration.
    Dine produktioner er også så fine at de fortjener gode baggrunde :)

    SvarSlett
  9. Så smart. Det har jeg ikke tenkt på. Har akkurat samme problem med ting og tang overalt, samt dårlige lysforhold. Spørs om jeg ikke må få mannen til å lage en liten flyttbar vegg til meg etter dette.

    Stoffet i vesken var nydelig. Du er flink til å finne stoffer.

    SvarSlett
  10. Hei :-) Når man jukser med stil så er det jo helt superfenomenalt smart! Denne ideen stjeler jeg :-) Tusen takk både for tips og en kjempefin blogg som du har :-)

    SvarSlett
  11. Very good idea with a wall and a great bag)))

    SvarSlett
  12. :-)Lur den der!! Og flott veske!
    :)

    SvarSlett
  13. Så lurt :-) Det hender seg at jeg løper litt rundt og lurer på hvor jeg skal ta bildet jeg også - jeg liker nemlig også best en nøytral bakgrunn...

    Ha en fin dag - klem Siv

    SvarSlett
  14. Takk for tipset! Kjempesmart! Kjenner igjen problemet, enten er det for lite/for mye lys eller rotete bakgrunn..
    Og så flott veske!
    Klem

    SvarSlett
  15. Bra tips, det var genialt!

    SvarSlett
  16. ¡me encanta esta bolsa, es divina!!!

    SvarSlett
  17. Dette var skikkelig smart. Takk for tipset.

    SvarSlett
  18. Genialt det der du :))
    Og veska var kjempefin :)

    SvarSlett
  19. Ja det må eg sei var eit lurt tips!! Flott veske du har laga!!

    SvarSlett
  20. Veldig lurt!
    Veska er flott, fint stoff!

    SvarSlett
  21. Haha, så morsomt!! Ja det var en veldig god idé!! jeg sliter med akkurat det samme hjemme hos meg, aldri noe nøytralt sted å ta bilder av ting.. Det må jeg huske neste gang jeg ser en plate som ikke brukes til noe :)

    Ha en fin dag :)

    Klem fra mæi ")

    SvarSlett
  22. Hihi så smart. Ja hvem andre enn en kvinne kunne funnet på noe så lurt!!

    SvarSlett
  23. Du är allt bra klurig du. Jättebra tips!

    SvarSlett
  24. Kjenner til problemet ja! Eit supert tips som tek liten plass :) Tusen takk for at du deler det. Flott veske, og eit nydeleg stoff :)

    SvarSlett
  25. Hehe, ja, det var lurt :)

    SvarSlett
  26. Kjempelurt, og flott veske! Var inne på epla og skulle kjøpe den, men plagdes med Paypal. Skal prøve igjen i morgen. Kanskje du kan legge den av til meg?

    SvarSlett
  27. Genialt!Nydelig veske, også :o)

    SvarSlett
  28. Very good idea, thanx for sharing! I was sure that is back of a door. Very clever.

    SvarSlett
  29. Såå lurt!
    Jeg bruker gjerne stoff eller laken til bakgrunn, men ei sånn plate er en fin variant:) - alt etter hva du skal ta bilde av.

    SvarSlett
  30. Kult :-)
    Ja slike tips tar vi så gjerne imot. Smart du :-)

    SvarSlett
  31. Det var veldig smart!
    Jeg har litt problemer med å finne en rolig bakgrunn til bildene mine jeg og.
    Du syr så mange fine vesker, skikkelig lekre er de:)

    SvarSlett
  32. M'agrada molt!! = I like it so much!!

    SvarSlett
  33. Så enkelt og såååå smart!!!!

    SvarSlett
  34. Genial idé :)

    SvarSlett
  35. Dette var lurt, man vandrer rundt, smårydder og ordner for å få tatt noen ok bilder. Takk for tipset.
    God helg :0)

    SvarSlett
  36. :) kjempesmart! Og bildene dine blir jo knallfine så det funker selv om det er juks :) Nydelig veske også forresten!

    SvarSlett
  37. Så smart. Tenk å ha en vegg så man kan ta med hvor man vil:-) Fin veske du viser frem også.

    SvarSlett
  38. Hei flott veske. Ser du bor i Levanger, kjenner du flere quiltere deromkring som kunen tenkt seg en trondheimstur så vil inger på syskrinet gjerne ha besøk en ettermiddag. Hun selger ut hele butikken sin nå, til sterkt reduserte priser. Ta kontakt på inger@syskrinetheimdal.no

    SvarSlett
  39. Hei igjen Ranveig...lenge siden nå...
    Måtte bare innom deg for å takke for så hyggelig kommentar...det varmer og inspirerer:-))) Jeg begynte å savne dere her inne, så jeg har såvidt begynt blogging igjen. Håper å bli noenlunde operativ, men føler meg foreløpig en smule akterutseilt;-)

    Kjempefine vesker du har laget!! Blir inspirert her altså:-))))

    SvarSlett
  40. Det var jo rett og slett kjempelurt! :)

    SvarSlett
  41. Stilig! =D

    Klem,
    Aud

    SvarSlett
  42. Kjempelurt! Solstrikke tipset om lurt tips du hadde, og det hadde du jammen!

    SvarSlett
  43. Supert tips! Blir jo veldig bra bilder når man kan gjøre det sånn! Tatt for titten på bloggen din :o)

    SvarSlett
  44. Helt genialt! Det er et tips jeg skal ta med meg:)

    SvarSlett