28. mai 2011

Litt av hvert på en lørdag i mai...

Dagene går så fort! Plutselig er vi i slutten av mai!

Noe av det siste jeg har sydd er disse oppbevaringslommene.


Lommene kan henges på kjøkkenveggen og brukes til å oppbevare postkort i. Eller de kan henges opp ved leksepulten eller i sykroken. Alltid greit med noe som kan holde orden på ting og tang.
 
Jeg har slått maljer i hjørnene slik at lommene kan henges opp på kroker eller spiker.

En i sort ble det også.  Den røde lommen er allerede solgt, men de andre to kommer i butikken min snart...


Nytt strikketøy må det også være til helga. Delight fra Drops Garnstudio er et garn jeg aldri har prøvd før. Ble så fristet av de fine fargene. Dette skal bli et skjerf, tror jeg...

29 kommentarer:

  1. Hei. Så glad jeg kom over bloggen din. Du lager så mye vakkert. Jeg er også veldig glad i å sy og strikke, derfor ekstra morsomt å finne noen som liker det samme. Jeg titter innom igjen. Inger Johanne

    SvarSlett
  2. Hei Rannveig
    De røde og blå poser jeg liker best, de ser veldig praktisk aus.Ja, har May gått veldig fort, vi håper på en flott juni.
    Ønsker deg en fin søndag, Hilsen fra Wilma

    SvarSlett
  3. Veldig flotte og praktiske poser du har laget! Ha en god helg!

    SvarSlett
  4. Så smarte og flotte oppbevaringslommer! Sånne har ein alltid bruk for. Ha ein fortsatt god laurdagskveld!

    SvarSlett
  5. Kjempe fine poser tror jeg må prøve meg på noen slike...ble veldig inspirert
    Fin kveld til deg

    SvarSlett
  6. God lørdagskveld :O)

    Så flotte disse posene ble. Gjorde seg i Marimekkostoffer! Deilig å ta en bloggrunde igjen, blitt en stund siden sist ;O)

    Ha en fortsatt fin helg, og takk for masse inspirasjon!!

    klem

    SvarSlett
  7. Heia, både praktisk og flotte :o) Jeg liker så godt de flotte stoffene.

    SvarSlett
  8. Flotte lommer du har laga! Fint stoff du har bruk.

    SvarSlett
  9. Søte oppbevaringslommer :))
    Skal bli spennende å se skjerfet ferdig ;)
    Ha en flott kveld :))

    SvarSlett
  10. Disse oppbevaringslommene var kjempefine. Super ide!

    Ha en fortsatt fin helg!!

    SvarSlett
  11. De var kjempefine :-) Skal ikke se bort fra at jeg kommer meg til å prøve meg på noen jeg også, men da skal jeg selvfølgelig linke til deg :-D

    fortsatt god helg - klem Siv

    SvarSlett
  12. Jeg tror aldri jeg blir lei av det Marimekkostoffet - og posene ble flotte. Jeg vurderer noe sånt til campingvognen vår.

    SvarSlett
  13. kjekt med de ringene du har satt i mappene

    SvarSlett
  14. Så flotte poser, de er nok praktiske ja. Likte godt den røde med stripete kant, herlig sammensetning!
    Ha en fin søndag, klem Misemor

    SvarSlett
  15. Så flotte og praktiske poser. Jeg likte alle stoffene du har brukt - veldig pene arbeider. ;0)

    SvarSlett
  16. jeg har flere ganger tenkt at jeg skal forsøke meg på noen av pungene eller veskene du lager, men har mistet litt motet. Du lager altså så nydelige ting. Ikke bare er du nøyaktig, men du har en egen evne til å sette sammen stoffer.

    SvarSlett
  17. Kjempe fine!
    Jeg lagde noen til julekort i fjor, men med bånd ikke malijer...må si at maljene var veldig lurt :O)
    God søndag,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  18. men så vackra påsar av Marimekkotyg!!..de va lika vackra alla 3...o garnet va oxå så himla fint..häls nattugglansgarnpasar.blogspot.com

    SvarSlett
  19. Så otroligt snygga förvaringsfickor! Du är verkligen duktig att kombinera ihop tyger och att göra något snyggt av det.
    Jag har stickat av Delight och det är ett mycket fint garn. Tyvärr tycker jag att det är lite vasst, men det kanske blir bättre när man har tvättat det. Har varit lat och inte gjort det, trots att jag har stickat tre stycken sjalar(Karius och Baktus) av garnet. De ligger och väntar på att bli tvättade och blockade

    SvarSlett
  20. Det var flotte oppbevarings-oppheng:) Kan sikkert være lurt til mye:)

    SvarSlett
  21. Så stilige, slike må jeg prøve å lage til oppslagstavla vår! takk for masse inspirasjon

    SvarSlett
  22. Så smarte oppbevaringslommer...nydelig fargekombinasjoner:)

    Ha en fin ny uke:)
    Ann-Charlotte

    SvarSlett
  23. Så flotte lommer, da. Og så mange flotte stoff du har. Flott mogså med de der ringene/maljene du bruker.

    SvarSlett
  24. Så flotte og praktiske oppbevaringslommer! Lurte litt på målet på hele saken .. kunne tenkt meg å sy en eller flere slike.
    Koselig med et strikketøy, det garnet så deilig ut. :)
    Ha en god dag!
    Klem

    SvarSlett
  25. Det var både smart og flott!

    Ha en fin tirsdag!
    Klem,
    AW

    SvarSlett
  26. Så flink du er...og lekkert stoff du har brukt også....har du vært i Finland, vi var en helg i Helsinki for noen år siden, og det var sååå mye fint fra Maremekko der at jeg gikk helt i spinn....

    Tusen takk for fine ord!!

    SvarSlett
  27. Så lurt! Kjempelekre farge-splæsj på kjøkkenveggen, det! =D

    Klem,
    Aud

    SvarSlett
  28. de var bare kjempefine, og veldig praktisk også, så flink du har vært!

    Nydelig garn, jeg klarer nesten ikke å gå forbi garnforretningen uten å kjøpe noe, det er så mange nydelige farger.

    Kjempefint med melert garn.

    Ønsker deg en nydelig dag!

    SvarSlett
  29. Hei igjen. Nå har jeg tittet litt rundt hos deg igjen :0) Jeg finner så mange fine ting og alt du syr er så vakkert gjort. Jeg er jo helt som nybegynner å regne, men jeg tror at øvelse gjør mester :0)Ønsker deg en fin dag så titter jeg innom igjen. klem fra Inger Johanne

    SvarSlett