2. mai 2011

Sommerblå pute

Da er den blå puta ferdig!

 Jeg har sydd putetrekket av 16 kvadrater på 12 cm. Da får trekket passe størrelse til en innerpute på 40 x 40 cm. Jeg har foret framstykket med tynn dukvatt og så quiltet med rette sømmer på maskina.

Bakstykket er en gutteskjorte funnet på et tilbudsstativ på KappAhl...
Puta har fått blå lukkekant på til slutt.

En liten bukett hvitveis måtte også få bli med på bildene...

Nå er jeg veldig spent på hvordan dette innlegget blir! Jeg plages nemlig med at bildene blir så uklare på bloggen. Jeg redigerer bildene slik jeg alltid har gjort og gjør om størrelsen til nettsidevisning. I bildeprogrammet mitt ser bildene fine og klare ut, men på bloggen blir de kornete og uskarpe. Merkelige greier...Ser at Silje også forteller om det samme problemet på bloggen hennes. Noen som vet hva dette kan komme av?

39 kommentarer:

  1. Så fin og sommerlig pute...smart å bruke skjorte til bakstykke..ble utrolig fint:)

    Ha en fin uke
    Ann-Charlotte

    SvarSlett
  2. Nydeleg pute! Lurt å kjøpe skjorter på sal. Ofte kan ein få dei veldig billig.

    SvarSlett
  3. Hei,
    Denne puten ble virkelig nydelig!
    Du inspirerer meg til å ta frem symaskinen igjen selv om hagen lokker ;)
    Ønsker deg en fin uke.

    SvarSlett
  4. Så nydelig sommerblå og sommerlig pute;) Takk for inspirasjonen!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Så underbart vacker blå kudde!
    Jag har samma bloggproblem med bilder.
    Ha det bra!

    SvarSlett
  6. Nydelig pute, herlig sommerlig :-)

    SvarSlett
  7. Såå nydelig pute i delikate farger!
    Og hvitveisbuketten pyntet så pent opp.
    Jeg har ikke vært borte i problemet med bilder.
    Ha en god dag! :)

    SvarSlett
  8. Helt nydelig! Du er så god på farge/stoff kombinasjoner!Takk for inspirasjon :-)

    SvarSlett
  9. Delikat og nydelig som alt du lager!

    SvarSlett
  10. Nydelig pute du har sydd :o)
    Jeg synes bildene dine er fine, har ikke reagert på at de er uskarpe, men kanskje ikke øynene mine er helt "oppe å går"
    Puten er superfin, og det er bildene av den også:)
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  11. Nydelig pute.
    Det er så flott med blått og hvitt, sommerlig etter min mening. Ja det passer jo bra for oss her i Trøndelagen!!!
    Ha en flott maidag videre.
    Klem Berit

    SvarSlett
  12. Flott pute! Blått og hvitt er så friskt og rent. Har nok av problemer med bilder, men ikke akkurat det du har.
    Ha en fortsatt fin dag.

    SvarSlett
  13. Nydelig pute. Kanskje den inspirasjonen jeg trengte for å sy noen selv:)))

    SvarSlett
  14. Åååå så skjønn den var! Har noen skjorter liggende jeg også- og NÅ vet jeg hva jeg kan bruke de til!! Takk for tipset!
    klem fra Sissel

    SvarSlett
  15. Å, nydelig pute i herlige blå sommerfarger !! Enkelt og greit med kvadrater. Kjekt med skjorter ja :-))

    SvarSlett
  16. Så fin pute du har sydd, og jeg likte godt baksiden av puten! :O)
    Ha en fin ettermiddag,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  17. Nydelig pute du har laget.
    Kjempe fine farger og veldig smart å bruke skjorte på baksiden.

    SvarSlett
  18. Den hadde passa supert her på hytta hos meg,,,,,takk for tipset om å bruke ei skjorte bar,,,,har jo stadige noen avlagte etter mannen.
    Og da slipper en å sy knapphull,,,,smiler.
    Ha en fin maidag.
    Anne

    SvarSlett
  19. Den puten ble så utrolig sommerlig og flott... :O) Herlige stoffer!

    Klem

    SvarSlett
  20. Hei!
    Herlig og sommerlig pute!
    Jeg har beundret sminkepungene/pennalene dine en stund, og nå har jeg endelig våget meg til å prøve selv. Tusen takk for inspirasjonen, stikk gjerne innom og se!

    SvarSlett
  21. Liked the blue pillow and a beautiful anemones))

    SvarSlett
  22. Så fin, og så herlige farger - artig å bruke skjorte som bakstykke :-) Bildene dine ser helt fine ut hos meg i alle fall :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  23. Så sommerlig og fin pute, utrolig smart og kreativt med den skjorten som bakstykke:))

    SvarSlett
  24. Kjempenydelig pute i skjønn sommerblå farge! :-)
    Ønsker deg fine mai-dager framover!

    SvarSlett
  25. kjempefin pute i herlige blåfarger :) Me like ;))

    SvarSlett
  26. Kjempeflott pute i fine fargar :)

    SvarSlett
  27. Herlig pute!
    Så fine, lekre farger sammen, nå fikk jeg lyst til å sette meg ved symaskinen!
    Jeg har ikke opplevd problemer med bildene.
    Ha en fin og kreativ uke!

    SvarSlett
  28. Du er så dygtig til farvesammensætning ... jeg blir altid i så godt humør, når jeg ser på dine kreativiteter

    SvarSlett
  29. Tid for blått nå, flott pute;)

    SvarSlett
  30. Fantastiske farger på den puta!!! =)
    Ha en deilig maidag, klem Misemor

    SvarSlett
  31. Kjempeflott rutepute. Bildene dine ser skarpe ut for meg.

    SvarSlett
  32. har og sydd puter... men ikke så flott som denne! Så lurt med den lukkingen:0)
    klem fra odin

    SvarSlett
  33. Så fin puten din er!! Liker den veldig godt fordi den er så frisk og kjøligi fargen som en tidlig sommermorgen :O)

    Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!!

    klem fra Yvonne

    SvarSlett
  34. Så fin kudden är i blåa färger! Blir verkligen inspirerad att sy mera i blått...

    SvarSlett
  35. så fin kudden blev i blått..o vad häftigt med en skjorta som baksida,,med färdiga knappar!!.kikka

    SvarSlett
  36. Flott pute!
    Lekre blåfargar :-)

    SvarSlett
  37. Nydelig - og sommerlig pute i flotte stoffer. Sikkert en fin måte å få brukt noen rester :o)

    SvarSlett
  38. Likte puten din veldig godt, blir aldrig lei flått. Synes det også var en kjempe god ide å bruke en skjorte til bakstykke. :0)

    SvarSlett
  39. Takk for den smarte ideen å bruke skjorter til bakstykke!!! Kjempelurt! Puta var lekker:)

    SvarSlett