13. februar 2015

Hjertelue


Jeg har så mange rester av Duo-garnet etter alle babyluene jeg har strikket. Det er ikke store nøstene akkurat, men jeg har vanskelig for å kaste dem likevel...Hos Pickles fant jeg en oppskrift som er super til restegarnstrikk. Jeg tok utgangspunkt i oppskriften som de kaller "Hjertelig hilsen - vintersett" , men gjorde noen forandringer, bl.a. annet garn, tynnere pinner og en annen felling i toppen.
 
 

 
Garn: Duo fra Sandnes
Oppskrift: "Hjertelig hilsen, vintersett" fra Pickles
Pinner: 3,5
Størrelse: 2-4 år
Garnforbruk: 50g

16 kommentarer:

  1. Den var kjempesøt! Fint å kunne bruke opp noen rester. Ellers er jo Ull og Omsorg også en fin måte å strikke opp ullrester.

    SvarSlett
  2. God idé, hvor er den sød.
    God weekend til dig.
    KH Lisbeth

    SvarSlett
  3. Kjempefin lue! Smart måte å bruke opp litt restegarn på.

    SvarSlett
  4. Åhh den var skjønn den. Kjempe fine fargekombinasjoner. Veldig kjekk restegarnstrikk. Takk for inspirasjon.

    SvarSlett
  5. Å, den var fin... Kjempesøt :)

    SvarSlett
  6. Ja, den var kjempesøt! Og så smart for å får brukt opp smånøster med restegarn! God søndag til deg! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  7. Kjempekoselig lue. Alle hjerter gleder seg.
    Klemz

    SvarSlett
  8. For ei glad og fin lue!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  9. Så fin lue! Herlige friske farger på hjertene!

    SvarSlett
  10. For en søt lue :-)

    SvarSlett
  11. Nydelig lue! Er svak for hjerter <3

    SvarSlett
  12. Det var en nydelig måte å bruke opp restegarn!
    Takk for inspirasjon!

    SvarSlett
  13. Kjempeflott lue, takk for tips til mønster, den er nå lagt i køen min! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  14. Nydelig lue! Du strikker så mye flott !

    SvarSlett