22. februar 2013

Ferdig!

Slik ble min half square triangle quilt!
Den ble 47 x 47 cm og jeg kommer til å bruke den som kaffeduk, tenker jeg. Her har jeg hengt den opp på jukseveggen min slik at det skulle bli lettere å ta bilder av den. Passer fint sammen med mine Maxi strå - kopper fra Porsgrund Porselen.

Jeg valgte å beholde de gule lappene og for å gi enda litt mer variasjon la jeg til et stoff fra Kaffe Fasset. Det er det dere ser i midten her med gule og rosa blomster. Kaffe Fasset -stoffet var også med fra begynnelsen av, men jeg ble litt usikker på om de rosa blomstene ville passe inn. Nå er jeg glad de fikk være med likevel.

Jeg er godt fornøyd med den lille quilten min og funderer litt på om det ikke hadde vært gøy å lage et stort teppe med slike trekanter...

Nå gleder jeg meg bare til vår og sommer for da skal kaffeduken og kaffekoppene mine få bli med ut på balkongen!

33 kommentarer:

  1. For en vårlig og fin duk du har sydd :O)
    God helg til deg!

    SvarSlett
  2. Hej Rannveig.
    Hvor er det en elegant og flot quilt. Stof og farvevalgt er så velvalgt og spændende.
    God weekend
    Lisbeth

    SvarSlett
  3. Flott vårduk.. :-)
    Riktig oppfriskende farger.
    Kan snart ikke vente til det er mulig å sitte ute...
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  4. Det ble en nydelig liten duk! Selv elsker jeg å sy med trekanter!

    SvarSlett
  5. Hvor blev den smuk! Meget fin farvesammensætning. Jeg synes at alt hvad du laver er så fint og enkelt og stilrent :)

    SvarSlett
  6. Aldeles lekkert!! Får meg til å lengte etter vår og en kopp kaffe i solkroken :-)

    SvarSlett
  7. Nejj hvor er det blevet fin, hvor er du bare god til at sætte farverne sammen.

    Mona

    SvarSlett
  8. Veldig fin duk, og de rosa blomstene gjorde seg godt innimellom :-D Håper det ikke er så altfor lenge til vi kan trekke utendørs - det er jo snart mars ;-)

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  9. Åå den var lekker!! Nydelige stoffer og fargene er så vårlige :) Kjempefin! :)
    Ha en flott helg!
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  10. Det ble kjempefint, holder med deg i å beholde de gule stoffene. Skikkelig vårstemning :-)

    SvarSlett
  11. Lekker duk! Herlig stoffkombinasjon og flott med de små søte rosa blomstene! :)
    Fin helg til deg!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  12. Flott duk. Herlige friske farger :))

    SvarSlett
  13. For ein herlig liten duk! Nydelige vårfargar!
    Lekker:))

    SvarSlett
  14. Den ble kjempefin! Lurt at du tok med det gule stoffet som du var usikker på tidligere. Og veldig spennende med kaffe fasset stoffet med rosa innslag :) jeg er stor fan av fassett stoffer !!! God helg:)

    SvarSlett
  15. Hei Rannveig, det ble utrolig flott! Veldig fine og friske farger, og som tidligere nevnt liker jeg godt at du sper på med noen små ekstra fargeklatter som gir variasjon!

    SvarSlett
  16. Flott duk i herlige farger! Jeg får vårfornemmelser av å se på den. :o)
    God helg!

    SvarSlett
  17. Virkelig herlige farger, jeg synes også det ble fint med de Kaffe Fassett-bitene! :-)
    Ble i skikkelig godt humør av fargene, gleder meg til vår og varmere dager!
    Riktig god helg!! :-)

    SvarSlett
  18. Så fin den blev.
    Klem

    SvarSlett
  19. Ja den ble bare så fin, nydelige farger, ble glad bare ved å se på den, nydelig :-)

    SvarSlett
  20. Nydelig ! Og for noen flotte farger - vår tenkte jeg med en gang !
    Takk for at du delte det med oss.

    SvarSlett
  21. Å, så nydeleg den blei :) Og så fine fargar. Ha ein fin dag :)

    SvarSlett
  22. Så frisk og fin duk det ble. Synes denne sammensetningen av lappene ble kjempefin :-)

    SvarSlett
  23. Så fin duk, flotte farger og fin sammensetning. Vær forsiktig så du ikke søler kaffe på den :-)
    Jeg liker måten du lager bloggen på, tar flotte bilder,og jeg blir inspirert av deg
    :-)

    SvarSlett
  24. Lekker duk! Forstår godt at du gleder deg til å bruke denne ute i sola, passet jo veldig godt til koppene dine:)

    SvarSlett
  25. Så nydelige kombinasjoner av stoff, farger og mønster.

    SvarSlett
  26. Å et var nydelig.

    Astrid

    SvarSlett
  27. Flotte farger og nydelig satt sammen :-) dette er du skikkelig flink til ! God helg

    SvarSlett
  28. Så flott! og vårlig dessuten - det trenger vi nå!

    SvarSlett
  29. Rett og slett vakker! Nesten litt for fin til å få kaffeflekker på.

    SvarSlett
  30. Hola amiga!!!
    Felicitaciones...te ha quedado precioso!
    Feliz inicio de semana y un fuerte abrazo desde Venezuela!

    SvarSlett
  31. Kjempefin duk! Dei koppane har eg også. Passar perfekt til duken. Ha ei fin veke!

    SvarSlett