4. februar 2013

Tre til...

Tre nye lommebøker ble til i løpet av helga.
En rosa med rare rundinger...

..flere rare rundinger i en sort variant...

...og en blå med stjerner...

I går oppdaget jeg at symaskina begynte å fuske når den skulle feste tråden. Det ble ikke pent og jeg strevde en stund med forskjellige sømmer, byttet tråd, tredde på nytt, forsøkte å starte med nålen oppe og så nede  osv helt til jeg kom på at jeg skulle skru av dekselet over spolehuset og ta en titt nedi der...Kremt...Etter en ordentlig opprensning ble dekselet skrudd på igjen, nål skiftet (når gjorde jeg det sist mon tro?...) og nå syr maskina som en drøm igjen...
 
Og lommebøkene, de blir å få kjøpt i butikken min.
 

8 kommentarer:

  1. Min maskin ble kjøpt inn i 2010 og er på sin 3. service nå. Nå syr jeg jo en del. Blant annet en del med chenille, så det blir mye lo. Men, synes det er litt ofte.

    I helgen skulle jeg rense ut litt under underspolen, og det var en litt rar lyd i den automatiske klippingen av tråder. Ikke så smart, for nå trekker den ikke stoffet framover lenger. Håper ikke jeg har ødelagt noe.

    Den ble levert på service i dag. Håper på å få den igjen i sisten av uken.

    Er nok smart å fjerne lo jevnlig, og kanskje også smøre litt. Men, da trenger man litt opplæring i hvor.

    SvarSlett
  2. Hvor er de fine.

    Ja, maskinen skal jo passes godt på, når man syr så meget som du :)

    SvarSlett
  3. De blev rigtigt fine - som alt det andet, du laver.
    Jeg har også oplevet mange gange, at det løser en del problemer at skifte nål.

    SvarSlett
  4. Så fint at jeg kom over bloggen din Rannveig, du lager så delikate ting. Takk for gode sytips, jeg har skrevet ut beskrivelsen av myntpungen, og den gleder jeg meg til å prøve meg på! Hilsen Liv Aagot :)

    SvarSlett
  5. Så fine lommebøkene ble og i nydelige farger :-)
    Tror jeg har lyst på en sånn..
    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  6. Flotte lommebøker! :)
    Jeg har opplevd det samme .. utrolig hvor mye bøss det "plutselig" blir .. :D Når du snakker om nål .. det er vel på tide med et skift her også.
    Ha en god dag!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  7. Veldig søte og fine lommebøker. Ja maskinene trenger litt omtanke avogtil. Det samm skjede med meg. Ha en flott kveld

    SvarSlett
  8. Veldig søte lommebøker :)

    SvarSlett