2. februar 2013

Lappesøm og litt til



Denne uka har jeg fått sydd litt mer på nierblokkene. Nå har de blitt sydd sammen med små lyse firkanter. Tenker det skal bli en løper til slutt. Nå er det quilting neste på programmet og så lukkekant.

Lommebøker blir det også innimellom.

Noen nøytrale...

...andre fargerike

Dette stoffet med sommerfugler på synes jeg er så fint!

Og etter forrige innlegg der jeg viste dere mine ferdig kuttede kvadrater i forskjellige størrelser, føler jeg meg nesten forpliktet til å vise fram denne også...En diger papirpose full av alle de restene som ikke har blitt til små kvadrater ennå...Noen ganger er det bare så mye morsommere å sy enn å ordne opp i lapperester...



17 kommentarer:

  1. Løparen din kjem til å bli kjempefin!
    Eg fekk lyst til å begynne på ein slik eg og.
    Søte lommebøker også, særleg den øvste. Trur faktisk eg har det stoffet.

    SvarSlett
  2. Så flink du er. Jeg forsøker å ta vare på slike rester, men får bare dårlig samvittighet for ikke å gjøre noe med dem. Og hvis jeg begynner, kjenner jeg at dette orker jeg ikke... Nei, mine rester er nok litt større enn dine. Men flotte ting blir det av det du tar vare på, det er sikkert!
    Ha ei fin helg. Klem Tone =D

    SvarSlett
  3. Det blir i alle fall lekkert, og sommerlig :-) Mange flotte punger også - du er flittig :-D He he - tror kanskje jeg bare ville latt folk tro at alle mine rester ble kuttet opp i små biter ;-)

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  4. Så fint det blir med 9-rutan, bra att göra utav scraps! Dina små förvaringar är förtjusande!

    SvarSlett
  5. Hvor er det fint med de kvadrater. Jeg synes også stoffet med sommerfuglene er fantastisk smukt.
    Vh Anne

    SvarSlett
  6. Løperen blir nydelig. Stilig punger. Enig med deg at sommerfuglstoffet er kjempefint.
    Ha ei fin helg:))

    SvarSlett
  7. Kjekt å sjå kor det skrid fram! Du treng ikkje kutte alt i firkantar veit du, kan lage fine ting med striper og.

    SvarSlett
  8. Likte godt lommebøkene dine. Klem

    SvarSlett
  9. Det er så nydelig alt du lager! :)
    Skulle gjerne hatt et snev av den tålmodigheten du må ha ;)
    Her går det nok mange rester i bosset. Prøver å lage noe av dem, men... Hehe :)

    SvarSlett
  10. Så fine ting!
    Jeg har hauger av smålapper...som jeg har tenkt til å kutte opp i passende kvadrater, en veldig god ide :O)

    God helg!

    SvarSlett
  11. Vilka fina färger du har i dina niorutor, det kommer att bli en vacker löpare.
    Hälsningar Gunilla i Luleå

    SvarSlett
  12. De er jo virkelig så søte. Måtte ta en kikk inom eplabutikken din, og må bare konstatere at du fortsatt er meget produktiv.
    Enig i at sommerfuglstoffet var fint. :)

    SvarSlett
  13. Det er koselig med 9-patch, det blir sikkert en fin løper! Jeg begynte å klippe ferdige restekvadrater i begynnelsen av quilteperioden min, men så blir det så mange mellomstørrelser hos meg - striper med forskjellige bredde og diverse trekanter - derfor har jeg nok mest av det du viser på siste bildet ;)

    Ha en god uke - klem :)

    SvarSlett
  14. Flotte ting du lager! Jeg har også kastet meg over restekassen, for å prøve om jeg kan få noen små syprosjekt ut av det.

    SvarSlett
  15. Nå vet jeg hva jeg skal gjøre med restene mine!! Tusen takk for den og mange andre gode ideer!! Får masse inspirasjon av å følge med på bloggen din! Har laget myntpungene og vegglommene dine og linket til deg i bloggen min! :-)

    SvarSlett
  16. Så flink du har vert... her hos meg blir symaskina mest brukt i den lyse årstida, no er det hekling og strikking..

    SvarSlett
  17. Kjempefint lappverk! :) Jeg ble inspirert av det forrige innlegget ditt og lagde en sminkepung. La den ut i dag, om du vil se .. :) Nydelige lommebøker!

    SvarSlett